hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Evaluacija utjecaja razine konteksta na učenička postignuća i samopercipirana kognitivna opterećenja u problemskim zadatcima iz kemije

Dušica Milenković ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Mirjana Segedinac ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Tamara Hrin ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Gordana Gajić ; Primary school Jovan Jovanović Zmaj in Sremska Kamenica

Puni tekst: hrvatski, pdf (313 KB) str. 959-982 preuzimanja: 207* citiraj
APA 6th Edition
Milenković, D., Segedinac, M., Hrin, T. i Gajić, G. (2015). Evaluacija utjecaja razine konteksta na učenička postignuća i samopercipirana kognitivna opterećenja u problemskim zadatcima iz kemije. Croatian Journal of Education, 17 (4), 959-982. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/151223
MLA 8th Edition
Milenković, Dušica, et al. "Evaluacija utjecaja razine konteksta na učenička postignuća i samopercipirana kognitivna opterećenja u problemskim zadatcima iz kemije." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 959-982. https://hrcak.srce.hr/151223. Citirano 18.11.2019.
Chicago 17th Edition
Milenković, Dušica, Mirjana Segedinac, Tamara Hrin i Gordana Gajić. "Evaluacija utjecaja razine konteksta na učenička postignuća i samopercipirana kognitivna opterećenja u problemskim zadatcima iz kemije." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 959-982. https://hrcak.srce.hr/151223
Harvard
Milenković, D., et al. (2015). 'Evaluacija utjecaja razine konteksta na učenička postignuća i samopercipirana kognitivna opterećenja u problemskim zadatcima iz kemije', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 959-982. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/151223 (Datum pristupa: 18.11.2019.)
Vancouver
Milenković D, Segedinac M, Hrin T, Gajić G. Evaluacija utjecaja razine konteksta na učenička postignuća i samopercipirana kognitivna opterećenja u problemskim zadatcima iz kemije. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 18.11.2019.];17(4):959-982. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151223
IEEE
D. Milenković, M. Segedinac, T. Hrin i G. Gajić, "Evaluacija utjecaja razine konteksta na učenička postignuća i samopercipirana kognitivna opterećenja u problemskim zadatcima iz kemije", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 959-982, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151223. [Citirano: 18.11.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (313 KB) str. 959-982 preuzimanja: 181* citiraj
APA 6th Edition
Milenković, D., Segedinac, M., Hrin, T. i Gajić, G. (2015). Evaluation of Context-Level Effect on Students’ Performance and Perceived Cognitive Load in Chemistry Problem-solving Tasks. Croatian Journal of Education, 17 (4), 959-982. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/151223
MLA 8th Edition
Milenković, Dušica, et al. "Evaluation of Context-Level Effect on Students’ Performance and Perceived Cognitive Load in Chemistry Problem-solving Tasks." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. 4, 2015, str. 959-982. https://hrcak.srce.hr/151223. Citirano 18.11.2019.
Chicago 17th Edition
Milenković, Dušica, Mirjana Segedinac, Tamara Hrin i Gordana Gajić. "Evaluation of Context-Level Effect on Students’ Performance and Perceived Cognitive Load in Chemistry Problem-solving Tasks." Croatian Journal of Education 17, br. 4 (2015): 959-982. https://hrcak.srce.hr/151223
Harvard
Milenković, D., et al. (2015). 'Evaluation of Context-Level Effect on Students’ Performance and Perceived Cognitive Load in Chemistry Problem-solving Tasks', Croatian Journal of Education, 17(4), str. 959-982. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/151223 (Datum pristupa: 18.11.2019.)
Vancouver
Milenković D, Segedinac M, Hrin T, Gajić G. Evaluation of Context-Level Effect on Students’ Performance and Perceived Cognitive Load in Chemistry Problem-solving Tasks. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 18.11.2019.];17(4):959-982. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151223
IEEE
D. Milenković, M. Segedinac, T. Hrin i G. Gajić, "Evaluation of Context-Level Effect on Students’ Performance and Perceived Cognitive Load in Chemistry Problem-solving Tasks", Croatian Journal of Education, vol.17, br. 4, str. 959-982, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151223. [Citirano: 18.11.2019.]

Sažetak
Ova je studija provedena s ciljem ispitivanja utjecaja konteksta na samopercipirana kognitivna opterećenja i učenička postignuća u problemskim zadatcima. Njome je obuhvaćen 161 učenik osmog razreda osnovne škole. Test je korišten kao mjerilo za procjenu znanja. Zadatci na testu bili su dizajnirani u tri razine kompleksnosti – bez konteksta, s umjerenim i bogatim kontekstom. U okviru svakog zadatka nalazila se ljestvica Likertova tipa sa sedam stupnjeva za mjerenje samopercipiranog kognitivnog opterećenja. Analiza dobivenih rezultata pokazala je da je najviše prosječno postignuće ostvareno u skupini zadataka bez konteksta, zatim u skupini zadataka s umjerenim kontekstom, a najniže je prosječno postignuće ostvareno u skupini zadataka s bogatim kontekstom. Nadalje, rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u postignućima u zadatcima bez konteksta i zadatcima s umjerenim kontekstom, kao i između postignuća u zadatcima bez konteksta i zadatcima s bogatim kontekstom, a da razlika u postignućima u zadatcima s umjerenim i zadatcima s bogatim kontekstom nije statistički značajna. Slični rezultati dobiveni su za samopercipirana kognitivna opterećenja, što upućuje na to da zadatci bogati kontekstom obiluju informacijama i stoga učenicima nameću visoke kognitivne zahtjeve. Ti pokazatelji mogu predstavljati važan doprinos do sada nedovoljno istraženom području kontekstualiziranih zadataka, otvarajući put za daljnja istraživanja u tom području, kao što su ispitivanja utjecaja predznanja ili motivacije na rješavanje zadataka bogatih kontekstom.

Ključne riječi
samopercipirano kognitivno opterećenje; zadatci bez konteksta; zadatci bogati kontekstom; zadatci s umjerenim kontekstom

Hrčak ID: 151223

URI
https://hrcak.srce.hr/151223

[engleski]

Posjeta: 628 *