hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?

Rahaela Varga ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Ida Somolanji Tokić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (342 KB) pages 647-660 downloads: 1.182* cite
APA 6th Edition
Varga, R. & Somolanji Tokić, I. (2015). Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?. Školski vjesnik, 64 (4), 647-660. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/153134
MLA 8th Edition
Varga, Rahaela and Ida Somolanji Tokić. "Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?." Školski vjesnik, vol. 64, no. 4, 2015, pp. 647-660. https://hrcak.srce.hr/153134. Accessed 9 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Varga, Rahaela and Ida Somolanji Tokić. "Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?." Školski vjesnik 64, no. 4 (2015): 647-660. https://hrcak.srce.hr/153134
Harvard
Varga, R., and Somolanji Tokić, I. (2015). 'Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?', Školski vjesnik, 64(4), pp. 647-660. Available at: https://hrcak.srce.hr/153134 (Accessed 09 December 2021)
Vancouver
Varga R, Somolanji Tokić I. Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [cited 2021 December 09];64(4):647-660. Available from: https://hrcak.srce.hr/153134
IEEE
R. Varga and I. Somolanji Tokić, "Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?", Školski vjesnik, vol.64, no. 4, pp. 647-660, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/153134. [Accessed: 09 December 2021]

Abstracts
Namjera rada jest ukazati na mogućnosti razvijanja vještine aktivnog slušanja u sklopu nastave. Polazi se od važnosti socijalnih kompetencija, posebice komunikacijskih vještina za ostvarivanje uspješnog odgoja i poticajne kulture škole. Nacionalni okvirni kurikulum prepoznaje slušanje kao receptivnu komunikacijsku vještinu. Slušanje ostaje pasivno ukoliko izostane kognitivna komponenta. Aktivno slušanje predstavlja svjesnu misaonu aktivnost koja za cilj ima razumijevanje sugovornika. Razumijevanje u sklopu aktivnog slušanja ne podrazumijeva samo razumijevanje sadržaja već obuhvaća i razumijevanje osjećaja te potreba koje se nalaze u podlozi verbalno izrečenog sadržaja. Rad iznosi brojne dobrobiti aktivnog slušanja za sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa, ali i upozorava na prepreke aktivnom slušanju koje postoje u školi. Nadalje, temeljem relevantnih istraživanja nastoji se dokazati da je aktivno slušanje potrebno i moguće poučavati i učiti. Predlaže se pristup razvoju aktivnog slušanja učenika osnovnoškolske dobi koji je manje institucionaliziran (sustavan) od pristupa primjerenog (budućim) učiteljima.

Keywords
aktivno slušanje; komunikacijske vještine; kurikulum; nastava; socijalne kompetencije

Hrčak ID: 153134

URI
https://hrcak.srce.hr/153134

[english]

Visits: 2.253 *