hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA

Sanja Nikčević ; Odsjek za kazališnu umjetnost Umjetničke akademije u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (253 KB) str. 149-173 preuzimanja: 631* citiraj
APA 6th Edition
Nikčević, S. (2016). SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA. Dani Hvarskoga kazališta, 42 (1), 149-173. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/158040
MLA 8th Edition
Nikčević, Sanja. "SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 42, br. 1, 2016, str. 149-173. https://hrcak.srce.hr/158040. Citirano 04.04.2020.
Chicago 17th Edition
Nikčević, Sanja. "SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA." Dani Hvarskoga kazališta 42, br. 1 (2016): 149-173. https://hrcak.srce.hr/158040
Harvard
Nikčević, S. (2016). 'SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA', Dani Hvarskoga kazališta, 42(1), str. 149-173. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/158040 (Datum pristupa: 04.04.2020.)
Vancouver
Nikčević S. SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2016 [pristupljeno 04.04.2020.];42(1):149-173. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158040
IEEE
S. Nikčević, "SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA", Dani Hvarskoga kazališta, vol.42, br. 1, str. 149-173, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158040. [Citirano: 04.04.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (253 KB) str. 149-173 preuzimanja: 66* citiraj
APA 6th Edition
Nikčević, S. (2016). MODERN THEATER AND THE AUDIENCE OR THE AUDIENCE’S CONTEMPT TO JUSTIFICATION OF ITS ESCAPE. Dani Hvarskoga kazališta, 42 (1), 149-173. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/158040
MLA 8th Edition
Nikčević, Sanja. "MODERN THEATER AND THE AUDIENCE OR THE AUDIENCE’S CONTEMPT TO JUSTIFICATION OF ITS ESCAPE." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 42, br. 1, 2016, str. 149-173. https://hrcak.srce.hr/158040. Citirano 04.04.2020.
Chicago 17th Edition
Nikčević, Sanja. "MODERN THEATER AND THE AUDIENCE OR THE AUDIENCE’S CONTEMPT TO JUSTIFICATION OF ITS ESCAPE." Dani Hvarskoga kazališta 42, br. 1 (2016): 149-173. https://hrcak.srce.hr/158040
Harvard
Nikčević, S. (2016). 'MODERN THEATER AND THE AUDIENCE OR THE AUDIENCE’S CONTEMPT TO JUSTIFICATION OF ITS ESCAPE', Dani Hvarskoga kazališta, 42(1), str. 149-173. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/158040 (Datum pristupa: 04.04.2020.)
Vancouver
Nikčević S. MODERN THEATER AND THE AUDIENCE OR THE AUDIENCE’S CONTEMPT TO JUSTIFICATION OF ITS ESCAPE. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2016 [pristupljeno 04.04.2020.];42(1):149-173. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158040
IEEE
S. Nikčević, "MODERN THEATER AND THE AUDIENCE OR THE AUDIENCE’S CONTEMPT TO JUSTIFICATION OF ITS ESCAPE", Dani Hvarskoga kazališta, vol.42, br. 1, str. 149-173, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158040. [Citirano: 04.04.2020.]

Sažetak
Uloga publike u kazalištu ide od jednakopravnog sudionika predstave u epohama gdje je kazalište bilo ritualno (antika, srednji vijek) do takozvanih oponašateljskih epoha (renesanse i klasicizma) gdje je za osnovno praćenje publika morala imati posebno znanje. Dvadeseto je stoljeće taj jaz između kazališta glavne struje i publike dovelo do ekstrema. Budući da je u kazalištu glavne struje zavladalo redateljsko/postdramsko kazalište, koje je uglavnom nekomunikativno ili nasilno i šokirajuće, publika je počela protestirati. Kazališta glavne struje i teorijska misao promptno su reagirali i kao protureakciju publiku proglasili nekompetentnom za prosuđivanje kvalitete djela, nazivajući je »zaostalom, neobrazovanom i neinformiranom«. Publika je zbog toga počela napuštati kazalište tako da je osamdesetih godina prošlog stoljeća nastao pravi egzodus europske kazališne publike koji je ozbiljno zabrinuo financijere, ali ne i kazalište. Da bi izbjegli prigovore o odlasku publike, redatelji su velika gledališta glavnih kazališta smanjivali, tražili nove (manje) prostore, mali broj izvedbi opravdavali koprodukcijama, a ponekad i lažirali podatke.

Ključne riječi
dvadeseto stoljeće; publika; europsko kazalište; redateljsko/postdramsko kazalište; kazalište glavne struje

Hrčak ID: 158040

URI
https://hrcak.srce.hr/158040

[engleski]

Posjeta: 903 *