hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Tjelesna uvjetovanost filma

Ivana Keser Battista   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1236-834X ; Sveučilište u Zagrebu, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (347 KB) str. 533-542 preuzimanja: 337* citiraj
APA 6th Edition
Keser Battista, I. (2015). Tjelesna uvjetovanost filma. Filozofska istraživanja, 35 (3), 533-542. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/158787
MLA 8th Edition
Keser Battista, Ivana. "Tjelesna uvjetovanost filma." Filozofska istraživanja, vol. 35, br. 3, 2015, str. 533-542. https://hrcak.srce.hr/158787. Citirano 08.04.2020.
Chicago 17th Edition
Keser Battista, Ivana. "Tjelesna uvjetovanost filma." Filozofska istraživanja 35, br. 3 (2015): 533-542. https://hrcak.srce.hr/158787
Harvard
Keser Battista, I. (2015). 'Tjelesna uvjetovanost filma', Filozofska istraživanja, 35(3), str. 533-542. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/158787 (Datum pristupa: 08.04.2020.)
Vancouver
Keser Battista I. Tjelesna uvjetovanost filma. Filozofska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 08.04.2020.];35(3):533-542. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158787
IEEE
I. Keser Battista, "Tjelesna uvjetovanost filma", Filozofska istraživanja, vol.35, br. 3, str. 533-542, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158787. [Citirano: 08.04.2020.]

Sažetak
Rad se bavi slojevitim odnosom između filma i različitih modusa reprezentacije tjelesnosti, odnosno njegovim krajnostima: od alegorijske reprezentacije do naglašene odsutnosti aspekata tjelesnosti. Posljednjih tridesetak godina film svoje uporište nalazi u specifičnim kulturnim kontekstima, bavi se (bio)političkim, tehnološkim tijelom, pitanjem zazornosti, marginalnosti, drugosti, pitanjem identiteta. Naglasak na tjelesnosti u znaku je refleksivnog filma, javlja se 1980-ih godina kroz različite koncepcije: kao film zazornosti (A. Varda, M. Lee), film margine, film predgrađa, kao filmsko pismo (cinécriture), da bi se u recentnije vrijeme tematizacijom tjelesnosti manifestirao kroz filmove nove francuske korporealnosti (u redatelja J.-P. i L. Dardennea, B. Dumonta, C. Denis). Prepoznaje se također u filmovima prekomjernosti (G. Noé) i estetike oduzimanja (D. Jarman, M. Slabošpicki), kao i filmovima koji se bave normativnošću (A. Kiarostami, H. Farocki). Spomenuti redatelji vode izravni ili neizravni dijalog sa suvremenicima koji tematiziraju tijelo (Jean-Luc Nancy, Gilles Deleuze, Julia Kristeva, Michel Foucault, Giorgio Agamben, Hélène Cixous, Frantz Fanon, Jacques Derrida, Alain Badiou).

Ključne riječi
tjelesnost; filozofija; filmozofija; biopolitika; film zazornosti; film marginalnosti; film predgrađa; filmsko pismo; korporealnost; estetika oduzimanja

Hrčak ID: 158787

URI
https://hrcak.srce.hr/158787

[engleski]

Posjeta: 533 *