hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PROCJENE UČITELJA O KULTURI ŠKOLE

Maja Brust-Nemet ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Vesnica Mlinarević ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (34 MB) str. 93-103 preuzimanja: 379* citiraj
APA 6th Edition
Brust-Nemet, M. i Mlinarević, V. (2016). PROCJENE UČITELJA O KULTURI ŠKOLE. Život i škola, LXII (1), 93-103. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165107
MLA 8th Edition
Brust-Nemet, Maja i Vesnica Mlinarević. "PROCJENE UČITELJA O KULTURI ŠKOLE." Život i škola, vol. LXII, br. 1, 2016, str. 93-103. https://hrcak.srce.hr/165107. Citirano 19.11.2019.
Chicago 17th Edition
Brust-Nemet, Maja i Vesnica Mlinarević. "PROCJENE UČITELJA O KULTURI ŠKOLE." Život i škola LXII, br. 1 (2016): 93-103. https://hrcak.srce.hr/165107
Harvard
Brust-Nemet, M., i Mlinarević, V. (2016). 'PROCJENE UČITELJA O KULTURI ŠKOLE', Život i škola, LXII(1), str. 93-103. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165107 (Datum pristupa: 19.11.2019.)
Vancouver
Brust-Nemet M, Mlinarević V. PROCJENE UČITELJA O KULTURI ŠKOLE. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.11.2019.];LXII(1):93-103. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165107
IEEE
M. Brust-Nemet i V. Mlinarević, "PROCJENE UČITELJA O KULTURI ŠKOLE", Život i škola, vol.LXII, br. 1, str. 93-103, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165107. [Citirano: 19.11.2019.]

Sažetak
Pedagogijska su istraživanja posljednjih godina usmjerenija kulturnom kontekstu odgoja i obrazovanja, k vrijednostima, običajima, vjerovanjima i obrascima ponašanja koji ga određuju. Upravo odrednice kulturnog konteksta odgoja i obrazovanja čine skriveni kurikulum, ravnopravnog suodgojitelja koji snažno utječe na odgojno-obrazovnu ustanovu, kolegijalnost, profesionalnost, samoodređenje, zadovoljstvo, odnose, motivaciju i uspjeh. Odrednice skrivenog kurikuluma snažno utječu na cjelokupnu kulturu škole i čine školu prepoznatljivom. Kulturu je škole i skriveni kurikulum teško otkrivati i mijenjati, no istraživanja se usmjeravaju k pojedinim sastavnicama kurikuluma kako bi pridonijela otkrivanju kvalitete kulture škole koja posredno i neposredno utječe na sve dionike odgojno-obrazovnog sustava.
Rezultati istraživanja provedenog među 696 učitelja osnovnih škola u Osječko-baranjskoj, Vukovarsko-srijemskoj, Brodsko-posavskoj, Virovitičko-podravskoj i Požeško-slavonskoj županiji pokazuju procjenu učitelja razredne i predmetne nastave o kulturi vlastite škole. Kultura je škole u slavonskim županijama pozitivna, a posebice se ističe statistički značajna razlika u identificiranju kulture osnovne škole s obzirom rade li učitelji u razrednoj ili predmetnoj nastavi.

Ključne riječi
kultura; skriveni kurikulum; škola; učitelji

Hrčak ID: 165107

URI
https://hrcak.srce.hr/165107

[engleski] [njemački]

Posjeta: 862 *