Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1994

Čitanje naglas i interpretativno čitanje u razredu

Elenmari Pletikos Olof ; Department of Phonetics, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Jelena Vlašić Duić ; Department of Phonetics, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 328 Kb

str. 697-726

preuzimanja: 805

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 328 Kb

str. 697-726

preuzimanja: 831

citiraj


Sažetak

Ovaj rad u okviru poučavanja vještina i strategija čitanja ističe važnost čitanja naglas u razredu. Čitanje naglas razvija motivaciju i stvara zadovoljstvo pri čitanju te unapređuje glatkoću čitanja. Ciljevi su ovoga rada istražiti koliko se vremena i pozornosti posvećuje čitanju naglas u razrednoj nastavi, kako se usklađuje čitanje naglas s postupcima i strategijama usmjerenim na razumijevanje teksta, koliko su nastavnici upućeni u vještine interpretativnog čitanja te koriste li u nastavi snimke umjetničkih govornih interpretacija. Rezultati pokazuju da većina učitelja (91,3 %) često, tj. jedan do tri puta tjedno, čita naglas u razredu i kako većina učitelja (80,6 %) potiče učenike da često čitaju u razredu. Nedovoljno se koriste strategije prije čitanja naglas (29,6 %) i rjeđe se koriste zvučne snimke u nastavi, osobito kod učitelja s kraćim radnim stažom od kojih se trećina nikada ne koristi zvučnim snimkama. Rad upućuje na to da bi u učenju govorne interpretacije veću pozornost trebalo pridavati afektivnosti, da treba poticati čitanje naglas učitelja, učenika i roditelja u školi te se u nastavi koristiti umjetničkim audiosnimkama.

Ključne riječi

audiosnimke književnih djela; čitalačka pismenost; čitanje naglas; interpretativno čitanje u razredu; strategije čitanja

Hrčak ID:

167972

URI

https://hrcak.srce.hr/167972

Datum izdavanja:

28.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.462 *