Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1608

Učenička inicijativnost u kontekstu nastave

Anđelka Peko ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Rahaela Varga ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek


Puni tekst: engleski pdf 318 Kb

str. 727-753

preuzimanja: 489

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 318 Kb

str. 727-753

preuzimanja: 383

citiraj


Sažetak

U radu se polazi od pretpostavke da je učeničku inicijativnost, kao sastavnicu poduzetničke kompetencije, nužno poticati nastavom. S obzirom na to da se razvoj poduzetničke kompetencije već godinama zahtijeva nacionalnim kurikulom, zanimalo nas je koliko suvremena nastava podržava razvoj učeničke inicijativnosti. Točnije, istraženo je koji se vidovi učeničke inicijativnosti najviše potiču nastavnim aktivnostima ako se promatra iz perspektive učenika. Uz to, istraživačka je pozornost usmjerena na individualne razlike među učenicima u percepciji razina poticanja inicijativnosti koju iskazuju tijekom nastave. Sudionici su istraživanja učenici četvrtog i osmog razreda osnovne škole iz četiriju hrvatskih gradova koji su procjenjivali zastupljenost pojedinih nastavnih aktivnosti. Rezultati su pokazali kako je međusobno pomaganje najčešća učenička aktivnost tijekom koje iskazuju inicijativnost, bez obzira na spol i dob. Razlike u učeničkoj procjeni koje bi se mogle povezati sa spolom učenika nisu zabilježene. Potvrđeni su rezultati sličnih istraživanja u kojima mlađi učenici svoju inicijativnost procjenjuju višom nego stariji. Naglašava se potreba profesionalnog usavršavanja učitelja kako bi postali kompetentnijima u poticanjui razvoja poduzetničke kompetencije svojih učenika, posebno učeničke inicijativnosti.

Ključne riječi

inicijativnost; kompetencije; nastava; poduzetništvo; učenik

Hrčak ID:

167966

URI

https://hrcak.srce.hr/167966

Datum izdavanja:

28.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.744 *