hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

TAJNI ŽIVOT ŽABA - ISTRAŽIVAČKO UČENJE IZVAN UČIONICE I U UČIONICI

Dubravka Čerba   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2563-8695 ; Odjel za biologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ivana Turković Čakalić ; Odjel za biologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Matej Šag ; Odjel za biologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Irella Bogut ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Odsjek za prirodne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 79-89 preuzimanja: 673* citiraj
APA 6th Edition
Čerba, D., Turković Čakalić, I., Šag, M. i Bogut, I. (2016). TAJNI ŽIVOT ŽABA - ISTRAŽIVAČKO UČENJE IZVAN UČIONICE I U UČIONICI. Educatio biologiae, (2.), 79-89. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171172
MLA 8th Edition
Čerba, Dubravka, et al. "TAJNI ŽIVOT ŽABA - ISTRAŽIVAČKO UČENJE IZVAN UČIONICE I U UČIONICI." Educatio biologiae, vol. , br. 2., 2016, str. 79-89. https://hrcak.srce.hr/171172. Citirano 21.08.2019.
Chicago 17th Edition
Čerba, Dubravka, Ivana Turković Čakalić, Matej Šag i Irella Bogut. "TAJNI ŽIVOT ŽABA - ISTRAŽIVAČKO UČENJE IZVAN UČIONICE I U UČIONICI." Educatio biologiae , br. 2. (2016): 79-89. https://hrcak.srce.hr/171172
Harvard
Čerba, D., et al. (2016). 'TAJNI ŽIVOT ŽABA - ISTRAŽIVAČKO UČENJE IZVAN UČIONICE I U UČIONICI', Educatio biologiae, (2.), str. 79-89. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171172 (Datum pristupa: 21.08.2019.)
Vancouver
Čerba D, Turković Čakalić I, Šag M, Bogut I. TAJNI ŽIVOT ŽABA - ISTRAŽIVAČKO UČENJE IZVAN UČIONICE I U UČIONICI. Educatio biologiae [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.08.2019.];(2.):79-89. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171172
IEEE
D. Čerba, I. Turković Čakalić, M. Šag i I. Bogut, "TAJNI ŽIVOT ŽABA - ISTRAŽIVAČKO UČENJE IZVAN UČIONICE I U UČIONICI", Educatio biologiae, vol., br. 2., str. 79-89, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171172. [Citirano: 21.08.2019.]

Sažetak
U prirodoslovnim nastavnim predmetima, istraživačko učenje osigurava učenicima razvoj vještina i kompetencija koje im omogućavaju lakše razumijevanje prirodnih promjena i procesa koji ih okružuju. Prirodoznanstveni pristup poučavanja prirodoslovlja potiče znatiželju i razvija istraživački duh kod učenika različitih uzrasta. Kroz nastavu predmeta Prirode i Biologije učenici se trebaju upoznati s anatomijom, ekologijom i razvojem pojedinih skupina kralježnjaka, a žabe mogu poslužiti kao modelni organizmi za proučavanje vodozemaca koji imaju specifičan životni ciklus (preobrazba) te posjeduju prilagodbe karakteristične za pojedine životne stadije i stanište u kojem žive. Istraživačkim učenjem se kod učenika razvija sposobnost razumijevanja složenih procesa preobrazbe, a koje se anatomske promjene događaju uočavaju i uče direktnim promatranjem u svojoj neposrednoj blizini. Također, učenici uče postavljati istraživačka pitanja povezana s opaženim pojavama i izmjerenim vrijednostima te prikazati rezultate i opažanja te donositi zaključke. Učenici razvijaju i sposobnost rasprave o dobivenim rezultatima i donesenim zaključcima. Istraživačko učenje može integrirati spoznaje različitih nastavnih predmeta i tako doprinijeti razvoju konceptualnog razmišljanja i razumijevanja kod učenika.

Ključne riječi
prirodoznanstveni pristup; istraživačko učenje; akvarijski uzgoj; životni ciklus; preobrazba

Hrčak ID: 171172

URI
https://hrcak.srce.hr/171172

[engleski]

Posjeta: 851 *