Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2125

Prilozi za strategije učitelja i nastavnika u osnovnoj školi u razvoju likovno-kreativnih sposobnosti kao poticaju za razvoj mudrosti

Stjepko Rupčić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 272 Kb

str. 255-267

preuzimanja: 309

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 272 Kb

str. 255-267

preuzimanja: 179

citiraj


Sažetak

Kako odgojiti učenike da svoju vrijednost prepoznaju u stvaranju koristi za opće dobro, a ne samo za osobne interese te kako omogućiti prepoznavanje zajedničkog i pojedinačnog cilja kao jedinstvenog? Divergentnost ciljeva može biti uzrok raspršivanja pažnje i besplodnog lutanja, no može omogućiti osobni razvoj putem intrinzičnih poticaja. U radu se govori o tome koje nastavne prakse omogućuju razvoj sposobnosti autonomnog razvoja djece osnovnoškolske dobi te kako likovno-kreativne i radioničke prakse omogućuju i potiču pojavu sposobnosti za veće samorazumijevanje i razvoj empatije za potrebe drugih. Govori se o smislu uzora kao poželjne matrice i odgovornosti učitelja kao nosilaca tog atributa pri stvaranju i učenju prepoznavanja strategija izlaza i rješenja. Rad ukazuje na to da se u školi ne može učiti mudrost, ali da se za mudrost može pripremati.

Ključne riječi

empatija; kreativnost; mudrost; ravnoteža; učitelj

Hrčak ID:

171675

URI

https://hrcak.srce.hr/171675

Datum izdavanja:

30.8.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.171 *