Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.2074

Umjetnički utemeljeno istraživanje konstruktivističke nastave

Tomislav Topolovčan ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 351 Kb

str. 1141-1172

preuzimanja: 352

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 351 Kb

str. 1141-1172

preuzimanja: 434

citiraj


Sažetak

U radu je kritički analizirano umjetnički utemeljeno istraživanje u odgoju i obrazovanju, odnosno u konstruktivističkom učenju i nastavi. Prikazana su metodološka obilježja i prednosti umjetnički utemeljenog istraživanja s obzirom na aksiološka, ontološka i epistemološka obilježja konstruktivističke, sudjelujuće i kritičke znanstvene paradigme te njihovih manifestacija u nastavi i učenju. U tom je pogledu umjetnički utemeljeno istraživanje pozicionirano u kvalitativna istraživanja s naglaskom na narativno istraživanje, fenomenologiju, utemeljenu teoriju, etnografiju i studiju slučaja koje uključuju niz kvalitativnih metoda prikupljanja podataka, ponajprije stvaralački proces, autoetnografsku introspekciju i ekspresiju, ali i intervjue, zapise i sudjelujuće promatranje. Analizom navedenih znanstvenih paradigmi, obilježja konstruktivističke nastave i umjetnički utemeljenog istraživanja ukazano je na njihovu kompatibilnost baziranu na (su)konstrukciji znanja kao stvaralaštva. Takvim ontološkim i epistemološkim obilježjima učenja odgovara umjetnički utemeljeno istraživanje jer se time istražuju introspektivni procesi konstruiranja vlastitog znanja kao stvaralačkog procesa i njegova rezultata. U radu su prikazane implikacije umjetnički utemeljenog istraživanja u praksi i teorijskom promišljanju istraživanja učenja i nastave.

Ključne riječi

kvalitativne metode istraživanja; konstruktivizam; nastava; odgoj i obrazovanje; učenje; umjetnički utemeljeno istraživanje

Hrčak ID:

172310

URI

https://hrcak.srce.hr/172310

Datum izdavanja:

29.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.805 *