Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.2016

Nastava pisanog izražavanja – kako početi tekst

Dušanka Popović ; Department for Montenegrin Language and South Slavic Literature, Faculty of Philology, University of Montenegro
Tatjana Novović ; Department for Preschool Education, Faculty of Philosophy, University of Montenegro


Puni tekst: engleski pdf 387 Kb

str. 1235-1273

preuzimanja: 217

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 387 Kb

str. 1235-1273

preuzimanja: 521

citiraj


Sažetak

U radu se iznose i analiziraju dijelovi istraživanja nastave pisanog izražavanja u osnovnoj školi koji se odnose na teškoće na koje učenici nailaze prilikom stvaranja teksta i preporučuju načini za njihovo prevladavanje. Kako su u najvećem postotku učenici istaknuli problem samog započinjanja rada i teme o kojoj pišu, te kako su ove dvije stavke u izravnoj vezi, analiziramo i predlažemo indvidualizirani pristup u izboru teme, odnosno njezina naslova. Pristup je provjeren tijekom realizacije Projekta Kako učenicima pomoći da uspješno stvaraju usmene i pisane, umjetničke i neumjetničke tekstove, u okviru kojeg su učenici pisali u nekoliko faza i u vremenu koje je svakom pojedincu potrebno da stvori sadržajno i jezično korektan tekst o naslovu koji je sam odabrao. Sam proces spomenut je ili opisan u metodikama i teorijama pismenosti naših i stranih autora, ali njegovu primjenu u praksi i konkretne rezultate autori nisu predstavili. Svi prijedlozi i zaključci koje navodimo, uz teorijsko utemeljenje, zasnivaju se na iskustvima iz prakse.

Ključne riječi

individualizirani pristup; naslov teme; pisanje; pisani tekst; tema

Hrčak ID:

172317

URI

https://hrcak.srce.hr/172317

Datum izdavanja:

29.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.707 *