APA 6th Edition Bognar, B. i Lukaš, M. (2016). OSTVARIVANJE BITNIH PROMJENA U NASTAVI U SJENI REFORMI OBRAZOVNOG SUSTAVA. Život i škola, LXII (3), 39-52. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/176545
MLA 8th Edition Bognar, Branko i Mirko Lukaš. "OSTVARIVANJE BITNIH PROMJENA U NASTAVI U SJENI REFORMI OBRAZOVNOG SUSTAVA." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 39-52. https://hrcak.srce.hr/176545. Citirano 17.01.2021.
Chicago 17th Edition Bognar, Branko i Mirko Lukaš. "OSTVARIVANJE BITNIH PROMJENA U NASTAVI U SJENI REFORMI OBRAZOVNOG SUSTAVA." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 39-52. https://hrcak.srce.hr/176545
Harvard Bognar, B., i Lukaš, M. (2016). 'OSTVARIVANJE BITNIH PROMJENA U NASTAVI U SJENI REFORMI OBRAZOVNOG SUSTAVA', Život i škola, LXII(3), str. 39-52. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/176545 (Datum pristupa: 17.01.2021.)
Vancouver Bognar B, Lukaš M. OSTVARIVANJE BITNIH PROMJENA U NASTAVI U SJENI REFORMI OBRAZOVNOG SUSTAVA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 17.01.2021.];LXII(3):39-52. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176545
IEEE B. Bognar i M. Lukaš, "OSTVARIVANJE BITNIH PROMJENA U NASTAVI U SJENI REFORMI OBRAZOVNOG SUSTAVA", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 39-52, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176545. [Citirano: 17.01.2021.]
Sažetak U Hrvatskoj je obvezno osmogodišnje školovanje ustrojeno krajem 50‐ih godina prošlog stoljeća. Otad smo bili svjedoci više pokušaja reformiranja obrazovnog sustava koji su relativno malo pridonijeli bitnim promjenama u nastavi. Na temelju analize reformskih nastojanja utvrdili smo kako se većina reformi svela na donošenje dokumenata (strategija, nastavnih programa i kurikuluma). To ukazuje na orijentaciju uvođenja promjena odozgo. Smatramo kako svaka promjena započinje i završava u glavama i praksi onih ljudi koji ju trebaju ostvariti. Učiteljima treba pomoći osloboditi kreativne potencijale i podržati ih neka ustraju u profesionalnom učenju i trudu koji je uvijek potrebno uložiti za stvaranje kvalitetnije škole. Ostvarivanje promjena ovisi prije svega o poticajnoj školskoj kulturi i inicijativi samih praktičara na lokalnoj razini, a vrlo malo o detaljno razrađenim planovima onoga što bi praktičari trebali ostvariti prema tuđim zamislima. Bitne se promjene mogu dogoditi samo ako učitelji, nastavnici, stručni suradnici i ravnatelji dobiju veću slobodu, podršku i financijska sredstva za osmišljavanje inovativnih kurikuluma koji će odgovarati odgojnim potrebama i obrazovnim interesima njihovih učenika. Time bi se povećao osjećaj ovlaštenosti praktičara i njihova motivacija za ostvarivanje bitnih promjena u našim školama.