hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

KOMPETENCIJE NASTAVNIKA – PRIPRAVNIKA U OSNOVNIM I SREDNJIM GLAZBENIM ŠKOLAMA – PERSPEKTIVA POSLODAVACA

Marina Novak ; Sveučilište u Zagrebu; Muzička akademija

Puni tekst: hrvatski, pdf (28 MB) str. 245-256 preuzimanja: 124* citiraj
APA 6th Edition
Novak, M. (2016). KOMPETENCIJE NASTAVNIKA – PRIPRAVNIKA U OSNOVNIM I SREDNJIM GLAZBENIM ŠKOLAMA – PERSPEKTIVA POSLODAVACA. Život i škola, LXII (3), 245-256. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177058
MLA 8th Edition
Novak, Marina. "KOMPETENCIJE NASTAVNIKA – PRIPRAVNIKA U OSNOVNIM I SREDNJIM GLAZBENIM ŠKOLAMA – PERSPEKTIVA POSLODAVACA." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 245-256. https://hrcak.srce.hr/177058. Citirano 25.02.2020.
Chicago 17th Edition
Novak, Marina. "KOMPETENCIJE NASTAVNIKA – PRIPRAVNIKA U OSNOVNIM I SREDNJIM GLAZBENIM ŠKOLAMA – PERSPEKTIVA POSLODAVACA." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 245-256. https://hrcak.srce.hr/177058
Harvard
Novak, M. (2016). 'KOMPETENCIJE NASTAVNIKA – PRIPRAVNIKA U OSNOVNIM I SREDNJIM GLAZBENIM ŠKOLAMA – PERSPEKTIVA POSLODAVACA', Život i škola, LXII(3), str. 245-256. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177058 (Datum pristupa: 25.02.2020.)
Vancouver
Novak M. KOMPETENCIJE NASTAVNIKA – PRIPRAVNIKA U OSNOVNIM I SREDNJIM GLAZBENIM ŠKOLAMA – PERSPEKTIVA POSLODAVACA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 25.02.2020.];LXII(3):245-256. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177058
IEEE
M. Novak, "KOMPETENCIJE NASTAVNIKA – PRIPRAVNIKA U OSNOVNIM I SREDNJIM GLAZBENIM ŠKOLAMA – PERSPEKTIVA POSLODAVACA", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 245-256, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177058. [Citirano: 25.02.2020.]

Sažetak
Često se postavlja pitanje jesu li i u kojoj mjeri nastavnici‐pripravnici nakon završetka studija glazbe na visokoškolskoj glazbenoj ustanovi, bez dodatne edukacije, sposobni raditi u nastavi u osnovnoj ili srednjoj glazbenoj školi. Ishodi učenja studijskih programa glazbenih akademija ukazuju na to da su studenti po završetku studija kompetentni za samostalan rad u nastavi. Međutim, da bi se provjerilo stvarno stanje, potrebno je prikupiti povratne informacije od diplomiranih studenata i od njihovih poslodavaca, ravnatelja glazbenih škola. Povratne informacije diplomiranih studenata do sada su do visokoškolskih glazbenih ustanova dolazile neformalno, neposrednim kontaktom s bivšim profesorima, dok su povratne informacije poslodavaca izostale. Kako bi se prikupile povratne informacije poslodavaca provedeno je istraživanje u suradnji s ravnateljima osnovnih i srednjih glazbenih škola u Hrvatskoj (N=23) u kojem se, između ostalog, kroz osamnaest kategorija, procjenjivala razina kompetencija potrebnih za rad u nastavi koje su stvarno usvojene tijekom studija na glazbenim akademijama. Od ispitanika se uz to tražilo da istaknu i pet, po njihovom sudu, najvažnijih kompetencija nastavnika. Istraživanje je pokazalo da su nastavnici‐pripravnici u velikoj mjeri kompetentni u području poznavanja vlastite profesije, umjetničke samostalnosti te užeg područja struke (predmeta), dok su najlošijim ocjenjena sposobnost kritike i samokritike te prilagodbe novim situacijama. Kao pet najvažnijih kompetencija, uz sposobnost i želju za učenjem i sposobnost primjene znanja u rješavanju praktičnih problema, ispitanici su još istaknuli i poznavanje vlastite profesije, sposobnost planiranja, organiziranja i vrednovanja ciljeva poučavanja te timski rad.

Ključne riječi
cjeloživotno učenje; glazbene škole; nastavničke kompetencije; visokoškolska glazbena pedagogija

Hrčak ID: 177058

URI
https://hrcak.srce.hr/177058

[engleski] [njemački]

Posjeta: 388 *