hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Zadovoljstvo učitelja poslom: uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima

Tajana Ljubin Golub   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6396-0389 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Diana Olčar   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4690-7137 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Sandra Bezak ; II. osnovna škola Varaždin

Puni tekst: hrvatski, pdf (376 KB) str. 437-458 preuzimanja: 413* citiraj
APA 6th Edition
Ljubin Golub, T., Olčar, D. i Bezak, S. (2016). Zadovoljstvo učitelja poslom: uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima. Napredak, 157 (4), 437-458. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177213
MLA 8th Edition
Ljubin Golub, Tajana, et al. "Zadovoljstvo učitelja poslom: uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima." Napredak, vol. 157, br. 4, 2016, str. 437-458. https://hrcak.srce.hr/177213. Citirano 21.11.2019.
Chicago 17th Edition
Ljubin Golub, Tajana, Diana Olčar i Sandra Bezak. "Zadovoljstvo učitelja poslom: uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima." Napredak 157, br. 4 (2016): 437-458. https://hrcak.srce.hr/177213
Harvard
Ljubin Golub, T., Olčar, D., i Bezak, S. (2016). 'Zadovoljstvo učitelja poslom: uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima', Napredak, 157(4), str. 437-458. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177213 (Datum pristupa: 21.11.2019.)
Vancouver
Ljubin Golub T, Olčar D, Bezak S. Zadovoljstvo učitelja poslom: uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima. Napredak [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.11.2019.];157(4):437-458. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177213
IEEE
T. Ljubin Golub, D. Olčar i S. Bezak, "Zadovoljstvo učitelja poslom: uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima", Napredak, vol.157, br. 4, str. 437-458, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177213. [Citirano: 21.11.2019.]

Sažetak
Glavni cilj rada bio je istražiti ulogu negativnih faktora (agresivno ponašanje učenika i roditelja učenika prema učiteljima) i pozitivnih faktora (povezanost učitelja sa učenicima) u objašnjenju zadovoljstva učitelja s poslom. Uz to, ispitivala se i razlika u agresivnom ponašanju učenika ovisno o nekim sociodemografskim varijablama. Uzorak je obuhvaćao 209 učitelja viših razredaosnovnih škola i srednjih škola iz jedne regije Hrvatske. Rezultati su pokazali da je 54% učitelja iznijelo da je u protekloj školskoj godini barem jednom doživjelo verbalno
agresivno ponašanje od strane učenika, dok je fizička agresija prema
učiteljima bila vrlo rijetka. Frekvencija učeničkog agresivnog ponašanja veća je u višim razredima osnovne škole nego u srednjim školama. Mlađi učitelji doživljavaju više učeničkog agresivnog ponašanja. Sukladno teoriji samodeterminacije, učiteljska povezanost s učenicima se pokazala važnim pozitivnim prediktorom za objašnjenje učiteljskog zadovoljstva poslom i objasnila je 23% varijance. Sukladno očekivanjima, učenička verbalna agresivnost se također pokazala značajnim negativnim prediktorom za objašnjenje
učiteljskog zadovoljstva poslom, no objašnjava relativno maleni dio dodatne varijance (2%.).

Ključne riječi
školsko nasilje; učitelji; viktimizacija; odnos učenik-učitelj; teorija samodeterminacije

Hrčak ID: 177213

URI
https://hrcak.srce.hr/177213

Posjeta: 763 *