hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

HRVATSKA PROZODIJA U NASTAVI

Maja Glušac   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9134-2115 ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayer u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (523 KB) str. 513-528 preuzimanja: 816* citiraj
APA 6th Edition
Glušac, M. (2016). HRVATSKA PROZODIJA U NASTAVI. Croatica et Slavica Iadertina, 12/2 (12.), 513-528. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178253
MLA 8th Edition
Glušac, Maja. "HRVATSKA PROZODIJA U NASTAVI." Croatica et Slavica Iadertina, vol. 12/2, br. 12., 2016, str. 513-528. https://hrcak.srce.hr/178253. Citirano 23.06.2021.
Chicago 17th Edition
Glušac, Maja. "HRVATSKA PROZODIJA U NASTAVI." Croatica et Slavica Iadertina 12/2, br. 12. (2016): 513-528. https://hrcak.srce.hr/178253
Harvard
Glušac, M. (2016). 'HRVATSKA PROZODIJA U NASTAVI', Croatica et Slavica Iadertina, 12/2(12.), str. 513-528. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178253 (Datum pristupa: 23.06.2021.)
Vancouver
Glušac M. HRVATSKA PROZODIJA U NASTAVI. Croatica et Slavica Iadertina [Internet]. 2016 [pristupljeno 23.06.2021.];12/2(12.):513-528. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178253
IEEE
M. Glušac, "HRVATSKA PROZODIJA U NASTAVI", Croatica et Slavica Iadertina, vol.12/2, br. 12., str. 513-528, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178253. [Citirano: 23.06.2021.]

Sažetak
U radu se propituje obrada hrvatskoga naglasnog sustava u srednjoškolskome obrazovanju. Analiziranjem udžbenika hrvatskoga jezika i anketiranjem srednjoškolskih gimnazijskih profesora i profesora strukovnih škola dobiveni su podatci o načinu obrade naglasnoga sustava u različitim usmjerenjima, o problemima s obradom naglasnoga sustava te o zastupljenosti pojedinih sadržaja u nastavi s osobitim osvrtom na odmake od naglasne norme – koji nisu obvezan nastavni
sadržaj. Razlike u pristupu naglasnomu sustavu s obzirom na srednjoškolsko usmjerenje potvrđuju se i anketiranjem bivših učenika gimnazija i strukovnih škola, kao i testovima znanja. Radom se potvrđuje i činjenica kako je zainteresiranost (i profesora i učenika) za učenje i usvajanje toga gradiva vrlo slaba što naposljetku potvrđuje i tvrdnju da standardni naglasak ne konotira prestiž, viši status i jezičnu
kompetenciju.

Ključne riječi
hrvatska prozodija; naglasna norma; odmaci od naglasne norme; poučavanje naglasnoga sustava

Hrčak ID: 178253

URI
https://hrcak.srce.hr/178253

[engleski]

Posjeta: 1.148 *