hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Interkulturalna osjetljivost i tolerancija adolescenata u promjenjivom svijetu

Petar Smontara ; Gimnazija Antuna Gustava Matoša, Samobor, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (24 MB) str. 157-164 preuzimanja: 212* citiraj
APA 6th Edition
Smontara, P. (2016). INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD. Život i škola, LXII (2), 157-164. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179034
MLA 8th Edition
Smontara, Petar. "INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 157-164. https://hrcak.srce.hr/179034. Citirano 23.04.2021.
Chicago 17th Edition
Smontara, Petar. "INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 157-164. https://hrcak.srce.hr/179034
Harvard
Smontara, P. (2016). 'INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD', Život i škola, LXII(2), str. 157-164. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179034 (Datum pristupa: 23.04.2021.)
Vancouver
Smontara P. INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 23.04.2021.];LXII(2):157-164. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179034
IEEE
P. Smontara, "INTERCULTURAL SENSITIVITY AND TOLERATION OF ADOLESCENTS IN A CHANGING WORLD", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 157-164, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179034. [Citirano: 23.04.2021.]

Sažetak
Članak predočava sadržaje vezane uz kulturalno prikladnu pedagogiju adolescenata u raznolikom i promjenjivom svijetu. Autor elaborira utjecaje koji dovode do raskoraka između političkih principa, socijalnih vrijednosti, privatnih uvjerenja i moralnih normi, na primjerima etničkih sukoba i seksualnog nasilja europske pluralističke demokracije. Potom predstavlja i uspoređuje rezultate brojnih istraživanja koji govore o važnosti interkulturalnog odgoja i obrazovanja i razvoja interkulturalnih kompetencija, a predstavljaju neprekidan razvoj i razumijevanje veza među kulturama. To podrazumijeva razumijevanje i prihvaćanje karakterističnih uvjerenja i ponašanja specifičnih društvenih skupina unutar pluralističkog društva koje se ističu svojom posebnošću u odnosu na dominantnu kulturu, rasu, etničku pripadnost, religiju, fizičke i/ili mentalne sposobnost, spol i/ili spolnu orijentaciju. Interkulturalni su sadržaji, kao i tolerancija, sastavni dio Hrvatskog nacionalnog kurikuluma koji je otvoren, demokratičan i inkluzivan. U zaključku autor ističe implikacije interkulturalnog odgoja i obrazovanja za razvoj školskog kurikuluma i objašnjava zašto je važno razumjeti širok spektar novih izazova s kojima se djeca i adolescenti suočavaju u modernom društvu koje se vrtoglavo mijenja na globalnoj razini.

Ključne riječi
adolescencija; kulturni identitet; diskriminacija; interkulturalna pedagogija; tolerancija

Hrčak ID: 179034

URI
https://hrcak.srce.hr/179034

[engleski] [njemački]

Posjeta: 772 *