Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2046

Utjecaj elektronske učionice kao interaktivnoga modela organizacije nastave na postignuća učenika u razrednoj nastavi

Igor Solakovic ; Faculty of Education University of Novi Sad
Rajko Pećanac ; Faculty of Education University of Novi Sad
Aleksandar Janković ; Faculty of Education University of Novi Sad


Puni tekst: engleski pdf 348 Kb

str. 209-236

preuzimanja: 299

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 348 Kb

str. 209-236

preuzimanja: 306

citiraj


Sažetak

Ovaj rad prikazuje rezultate istraživanja utjecaja poučavanja primjenom elektronske učionice kao interaktivnoga modela organizacije nastave i elektronskih nastavnih sredstava na razinu i kvalitetu postignuća (znanje, vještine, kompetencije) učenika škola u obradi nastavnih sadržaja iz predmeta Priroda i društvo. U istraživanju su sudjelovala 264 učenika (po 132 učenika činila su i eksperimentalnu i kontrolnu skupinu) petih razreda osnovnih škola iz Bosne i Hercegovine. U analizi su upotrijebljene metode teorijske analize, deskriptivna metoda i metoda eksperimenata s paralelnim skupinama. Od istraživačkih tehnika korišteno je testiranje, a kao instrumenti mjerenja upotrijebljeni su inicijalni i finalni test znanja. Dobiveni rezultati pokazuju da je eksperimentalna skupina učenika uporabom elektronske učionice postigla bolja znanja u okviru nastavne teme Postanak i sastav Zemlje, za razliku od kontrolne skupine koja je radila u tradicionalnoj učionici. Bolji rezultati utvrđeni su i prema tri razine obrazovnih standarda izvedenih iz Bloomove taksonomije i statistički su značajni, što je omogućilo da se u većoj mjeri opovrgne glavna hipoteza našega istraživanja.

Ključne riječi

aktivno učenje; nastavni modeli; nastavna sredstva; razina informatičke složenosti; Priroda i društvo

Hrčak ID:

179506

URI

https://hrcak.srce.hr/179506

Datum izdavanja:

29.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.425 *