Utjecaj pukotina na stanje naprezanja u navarenom sloju kotača dizalice pri kontaktnom opterećenju
Drakče Tanasković
orcid.org/0000-0002-0297-8796
; Steel mill facility "Železare Smederevo", Radinac, 11300 Smederevo, Serbia
Uroš Tatić
; Innovation Center of Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Branislav Đorđević
; Innovation Center of Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Simon Sedmak
orcid.org/0000-0002-2674-541X
; Innovation Center of Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Aleksandar Sedmak
; Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
APA 6th Edition Tanasković, D., Tatić, U., Đorđević, B., Sedmak, S. i Sedmak, A. (2017). Utjecaj pukotina na stanje naprezanja u navarenom sloju kotača dizalice pri kontaktnom opterećenju. Tehnički vjesnik, 24 (Supplement 1), 169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
MLA 8th Edition Tanasković, Drakče, et al. "Utjecaj pukotina na stanje naprezanja u navarenom sloju kotača dizalice pri kontaktnom opterećenju." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. Supplement 1, 2017, str. 169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434. Citirano 08.03.2021.
Chicago 17th Edition Tanasković, Drakče, Uroš Tatić, Branislav Đorđević, Simon Sedmak i Aleksandar Sedmak. "Utjecaj pukotina na stanje naprezanja u navarenom sloju kotača dizalice pri kontaktnom opterećenju." Tehnički vjesnik 24, br. Supplement 1 (2017): 169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
Harvard Tanasković, D., et al. (2017). 'Utjecaj pukotina na stanje naprezanja u navarenom sloju kotača dizalice pri kontaktnom opterećenju', Tehnički vjesnik, 24(Supplement 1), str. 169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
Vancouver Tanasković D, Tatić U, Đorđević B, Sedmak S, Sedmak A. Utjecaj pukotina na stanje naprezanja u navarenom sloju kotača dizalice pri kontaktnom opterećenju. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 08.03.2021.];24(Supplement 1):169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
IEEE D. Tanasković, U. Tatić, B. Đorđević, S. Sedmak i A. Sedmak, "Utjecaj pukotina na stanje naprezanja u navarenom sloju kotača dizalice pri kontaktnom opterećenju", Tehnički vjesnik, vol.24, br. Supplement 1, str. 169-175, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
APA 6th Edition Tanasković, D., Tatić, U., Đorđević, B., Sedmak, S. i Sedmak, A. (2017). The effect of cracks on stress state in crane wheel hard-surface under contact loading. Tehnički vjesnik, 24 (Supplement 1), 169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
MLA 8th Edition Tanasković, Drakče, et al. "The effect of cracks on stress state in crane wheel hard-surface under contact loading." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. Supplement 1, 2017, str. 169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434. Citirano 08.03.2021.
Chicago 17th Edition Tanasković, Drakče, Uroš Tatić, Branislav Đorđević, Simon Sedmak i Aleksandar Sedmak. "The effect of cracks on stress state in crane wheel hard-surface under contact loading." Tehnički vjesnik 24, br. Supplement 1 (2017): 169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
Harvard Tanasković, D., et al. (2017). 'The effect of cracks on stress state in crane wheel hard-surface under contact loading', Tehnički vjesnik, 24(Supplement 1), str. 169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
Vancouver Tanasković D, Tatić U, Đorđević B, Sedmak S, Sedmak A. The effect of cracks on stress state in crane wheel hard-surface under contact loading. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 08.03.2021.];24(Supplement 1):169-175. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
IEEE D. Tanasković, U. Tatić, B. Đorđević, S. Sedmak i A. Sedmak, "The effect of cracks on stress state in crane wheel hard-surface under contact loading", Tehnički vjesnik, vol.24, br. Supplement 1, str. 169-175, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
Sažetak U ovom su radu prikazani rezultati ispitivanja mikrostrukture kotača dizalice, kao i procedura navarivanja koja je uporabljena za popravak. Reparaturno navarivanje se sastojalo iz dodavanja navarenog sloja na kotač dizalice, koji je prethodno pretrpio oštećenja uslijed habanja. Detaljna analiza kontakta između tračnice i kotača provedena je za realne uvjete opterećenja, kao i pomoću numeričke simulacije, a na osnovu mehaničkih i kemjskih karakteristika materijala uporabljenih za izradu kotača, kao i za reparaturno navarivanje. Numeričke su simulacije provedene primjenom metode konačnih elemenata. Za potrebe analize, vrijednosti kontaktnih naprezanja između kotača dizalice i tračnice određene su prema Hertz-ovoj teoriji. Svi numerički modeli su rabljeni za analizu naprezanja za slučajeve s i bez pukotine u cilju određivanja utjecaja pukotine na integritet kotača dizalice, a dobiveni rezultati su upoređeni s teorijskim vrijednostima. Također, u obzir je uzeta i simetrija kontaktnog područka između kotača i tračnice, tj. napravljeni su numerički modeli sa simetričnom i asimetričnom pozicijom kontakta.