hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458

Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve

Laima Trinkuniene ; Department of Health, Physical and Social Education, Education Faculty, Lithuanian Sports University
Arunas Emeljanovas ; Department of Health, Physical and Social Education, Education Faculty, Lithuanian Sports University
Laura Tumynaite ; Department of Health, Physical and Social Education, Education Faculty, Lithuanian Sports University
Sniegina Poteliuniene ; Department of Sport Teaching Methods, Faculty of Sports and Health Education, Lithuanian University of Educational Sciences

Fulltext: croatian, pdf (227 KB) pages 841-865 downloads: 120* cite
APA 6th Edition
Trinkuniene, L., Emeljanovas, A., Tumynaite, L. & Poteliuniene, S. (2017). Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve. Croatian Journal of Education, 19 (3), 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
MLA 8th Edition
Trinkuniene, Laima, et al. "Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve." Croatian Journal of Education, vol. 19, no. 3, 2017, pp. 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458. Accessed 24 Nov. 2020.
Chicago 17th Edition
Trinkuniene, Laima, Arunas Emeljanovas, Laura Tumynaite and Sniegina Poteliuniene. "Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve." Croatian Journal of Education 19, no. 3 (2017): 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Harvard
Trinkuniene, L., et al. (2017). 'Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve', Croatian Journal of Education, 19(3), pp. 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Vancouver
Trinkuniene L, Emeljanovas A, Tumynaite L, Poteliuniene S. Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [cited 2020 November 24];19(3):841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
IEEE
L. Trinkuniene, A. Emeljanovas, L. Tumynaite and S. Poteliuniene, "Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve", Croatian Journal of Education, vol.19, no. 3, pp. 841-865, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Fulltext: english, pdf (227 KB) pages 841-865 downloads: 81* cite
APA 6th Edition
Trinkuniene, L., Emeljanovas, A., Tumynaite, L. & Poteliuniene, S. (2017). Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania. Croatian Journal of Education, 19 (3), 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
MLA 8th Edition
Trinkuniene, Laima, et al. "Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania." Croatian Journal of Education, vol. 19, no. 3, 2017, pp. 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458. Accessed 24 Nov. 2020.
Chicago 17th Edition
Trinkuniene, Laima, Arunas Emeljanovas, Laura Tumynaite and Sniegina Poteliuniene. "Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania." Croatian Journal of Education 19, no. 3 (2017): 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Harvard
Trinkuniene, L., et al. (2017). 'Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania', Croatian Journal of Education, 19(3), pp. 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Vancouver
Trinkuniene L, Emeljanovas A, Tumynaite L, Poteliuniene S. Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [cited 2020 November 24];19(3):841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
IEEE
L. Trinkuniene, A. Emeljanovas, L. Tumynaite and S. Poteliuniene, "Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania", Croatian Journal of Education, vol.19, no. 3, pp. 841-865, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458

Abstracts
Tema je rada dobrobit litavskih profesora tjelesnog odgoja, kao preduvjet njihova uspješnog profesionalnog položaja. Uzorak kojim je obuhvaćena cjelokupna populacija sastoji se od 324 profesora tjelesnog odgoja (183 muškarca i 141 žena), koji su zaposleni u litavskim srednjim školama. Dobrobit koju su profesori tjelesnog odgoja opisivali s obzirom na doživljenu napetost i njezine brojne uzročnike, ocjenjivana je na ljestvici od 12 stupnjeva.
Utvrđeno je da žene češće doživljavaju stres zbog obiteljskih problema (p < 0,001). Stariji profesori tjelesnog odgoja češće se osjećaju nedovoljno cijenjenima nego njihovi mlađi kolege (p < 0,01), a pate i od raznih tegoba (p < 0,05). Usporedba podataka za muškarce i žene u skupini ispitanika s 20 i manje godina iskustva u nastavi pokazuje da žene češće pate zbog obiteljskih problema nego muškarci (p < 0,01), a u skupini ispitanika s 20 i više godina iskustva u nastavi žene su češće suočene s financijskim poteškoćama od muškaraca (p < 0,05). U slučaju profesorica tjelesnog odgoja napetost je uzrokovana većim brojem raznolikih faktora nego što je to slučaj kod njihovih kolega. Osim toga, svaki treći ispitanik osjeća napetost prilikom obavljanja profesionalnih aktivnosti.

Keywords
profesori tjelesnog odgoja; profesionalni položaj

Hrčak ID: 187839

URI
https://hrcak.srce.hr/187839

[english]

Visits: 359 *