hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458

Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve

Laima Trinkuniene ; Department of Health, Physical and Social Education, Education Faculty, Lithuanian Sports University
Arunas Emeljanovas ; Department of Health, Physical and Social Education, Education Faculty, Lithuanian Sports University
Laura Tumynaite ; Department of Health, Physical and Social Education, Education Faculty, Lithuanian Sports University
Sniegina Poteliuniene ; Department of Sport Teaching Methods, Faculty of Sports and Health Education, Lithuanian University of Educational Sciences

Puni tekst: hrvatski, pdf (227 KB) str. 841-865 preuzimanja: 120* citiraj
APA 6th Edition
Trinkuniene, L., Emeljanovas, A., Tumynaite, L. i Poteliuniene, S. (2017). Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve. Croatian Journal of Education, 19 (3), 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
MLA 8th Edition
Trinkuniene, Laima, et al. "Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458. Citirano 27.11.2020.
Chicago 17th Edition
Trinkuniene, Laima, Arunas Emeljanovas, Laura Tumynaite i Sniegina Poteliuniene. "Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Harvard
Trinkuniene, L., et al. (2017). 'Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Vancouver
Trinkuniene L, Emeljanovas A, Tumynaite L, Poteliuniene S. Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 27.11.2020.];19(3):841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
IEEE
L. Trinkuniene, A. Emeljanovas, L. Tumynaite i S. Poteliuniene, "Dobrobit profesora tjelesnog odgoja kao preduvjet uspješnog profesionalnog položaja: slučaj Litve", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 841-865, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Puni tekst: engleski, pdf (227 KB) str. 841-865 preuzimanja: 81* citiraj
APA 6th Edition
Trinkuniene, L., Emeljanovas, A., Tumynaite, L. i Poteliuniene, S. (2017). Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania. Croatian Journal of Education, 19 (3), 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
MLA 8th Edition
Trinkuniene, Laima, et al. "Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458. Citirano 27.11.2020.
Chicago 17th Edition
Trinkuniene, Laima, Arunas Emeljanovas, Laura Tumynaite i Sniegina Poteliuniene. "Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Harvard
Trinkuniene, L., et al. (2017). 'Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
Vancouver
Trinkuniene L, Emeljanovas A, Tumynaite L, Poteliuniene S. Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 27.11.2020.];19(3):841-865. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458
IEEE
L. Trinkuniene, A. Emeljanovas, L. Tumynaite i S. Poteliuniene, "Well-Being of Physical Education Teachers as a Precondition of Successful Professional Position: The Case of Lithuania", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 841-865, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2458

Sažetak
Tema je rada dobrobit litavskih profesora tjelesnog odgoja, kao preduvjet njihova uspješnog profesionalnog položaja. Uzorak kojim je obuhvaćena cjelokupna populacija sastoji se od 324 profesora tjelesnog odgoja (183 muškarca i 141 žena), koji su zaposleni u litavskim srednjim školama. Dobrobit koju su profesori tjelesnog odgoja opisivali s obzirom na doživljenu napetost i njezine brojne uzročnike, ocjenjivana je na ljestvici od 12 stupnjeva.
Utvrđeno je da žene češće doživljavaju stres zbog obiteljskih problema (p < 0,001). Stariji profesori tjelesnog odgoja češće se osjećaju nedovoljno cijenjenima nego njihovi mlađi kolege (p < 0,01), a pate i od raznih tegoba (p < 0,05). Usporedba podataka za muškarce i žene u skupini ispitanika s 20 i manje godina iskustva u nastavi pokazuje da žene češće pate zbog obiteljskih problema nego muškarci (p < 0,01), a u skupini ispitanika s 20 i više godina iskustva u nastavi žene su češće suočene s financijskim poteškoćama od muškaraca (p < 0,05). U slučaju profesorica tjelesnog odgoja napetost je uzrokovana većim brojem raznolikih faktora nego što je to slučaj kod njihovih kolega. Osim toga, svaki treći ispitanik osjeća napetost prilikom obavljanja profesionalnih aktivnosti.

Ključne riječi
profesori tjelesnog odgoja; profesionalni položaj

Hrčak ID: 187839

URI
https://hrcak.srce.hr/187839

[engleski]

Posjeta: 359 *