hrcak mascot   Srce   HID

Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, Vol.158. No.4. Studeni 2017.

Izvorni znanstveni članak

Važnost emocionalne inteligencije u objašnjenju problematike vršnjačkoga nasilja

Kristina Krulić Kuzman ; Centar za nestalu i zlostavljanu djecu, Osijek
Tena Velki   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Vladimir Takšić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (553 KB) str. 419-438 preuzimanja: 272* citiraj
APA 6th Edition
Krulić Kuzman, K., Velki, T. i Takšić, V. (2017). Važnost emocionalne inteligencije u objašnjenju problematike vršnjačkoga nasilja. Napredak, 158. (4.), 419-438. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/188293
MLA 8th Edition
Krulić Kuzman, Kristina, et al. "Važnost emocionalne inteligencije u objašnjenju problematike vršnjačkoga nasilja." Napredak, vol. 158., br. 4., 2017, str. 419-438. https://hrcak.srce.hr/188293. Citirano 21.10.2018.
Chicago 17th Edition
Krulić Kuzman, Kristina, Tena Velki i Vladimir Takšić. "Važnost emocionalne inteligencije u objašnjenju problematike vršnjačkoga nasilja." Napredak 158., br. 4. (2017): 419-438. https://hrcak.srce.hr/188293
Harvard
Krulić Kuzman, K., Velki, T., i Takšić, V. (2017). 'Važnost emocionalne inteligencije u objašnjenju problematike vršnjačkoga nasilja', Napredak, 158.(4.), str. 419-438. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/188293 (Datum pristupa: 21.10.2018.)
Vancouver
Krulić Kuzman K, Velki T, Takšić V. Važnost emocionalne inteligencije u objašnjenju problematike vršnjačkoga nasilja. Napredak [Internet]. 15.11.2017. [pristupljeno 21.10.2018.];158.(4.):419-438. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/188293
IEEE
K. Krulić Kuzman, T. Velki i V. Takšić, "Važnost emocionalne inteligencije u objašnjenju problematike vršnjačkoga nasilja", Napredak, vol.158., br. 4., str. 419-438, studeni 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/188293. [Citirano: 21.10.2018.]

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati potencijalne prediktore vršnjačkoga nasilja i vršnjačke viktimizacije. Uz kontrolu demografskih varijabli (rod, dob) cilj je bio provjeriti koliko dobro emocionalna inteligencija predviđa pojavu vršnjačkoga nasilje i vršnjačke viktimizacije. U tu su svrhu na uzorku od 176učenika od petoga do osmoga razreda osnovne škole (51,1 % dječaka i 48,9 % djevojčica) primijenjeni Upitnik o nasilju među školskom djecom (UNŠD) i Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (UERK). Najznačajnijim prediktorom vršnjačkoga nasilja pokazala se emocionalna inteligencija, a značajnim prediktorima pokazale su se i varijable broj braće i sestara, dob i rod. Emocionalna
inteligencija, osjećaj odbačenosti od vršnjaka te broj braće i sestara pokazali su se podjednako važnima za objašnjenje vršnjačke viktimizacije.

Ključne riječi
vršnjačko nasilje; vršnjačka viktimizacija; emocionalna inteligencija

Hrčak ID: 188293

URI
https://hrcak.srce.hr/188293

Posjeta: 585 *