hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Razredno-nastavno ozračje – afirmacija interkulturalizma

Marija Buterin ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, PDF (159 KB) str. 0-0 preuzimanja: 292* citiraj
APA 6th Edition
Buterin, M. (2009). Razredno-nastavno ozračje – afirmacija interkulturalizma. Acta Iadertina, 6 (1), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190070
MLA 8th Edition
Buterin, Marija. "Razredno-nastavno ozračje – afirmacija interkulturalizma." Acta Iadertina, vol. 6, br. 1, 2009, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/190070. Citirano 19.01.2020.
Chicago 17th Edition
Buterin, Marija. "Razredno-nastavno ozračje – afirmacija interkulturalizma." Acta Iadertina 6, br. 1 (2009): 0-0. https://hrcak.srce.hr/190070
Harvard
Buterin, M. (2009). 'Razredno-nastavno ozračje – afirmacija interkulturalizma', Acta Iadertina, 6(1), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190070 (Datum pristupa: 19.01.2020.)
Vancouver
Buterin M. Razredno-nastavno ozračje – afirmacija interkulturalizma. Acta Iadertina [Internet]. 2009 [pristupljeno 19.01.2020.];6(1):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190070
IEEE
M. Buterin, "Razredno-nastavno ozračje – afirmacija interkulturalizma", Acta Iadertina, vol.6, br. 1, str. 0-0, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190070. [Citirano: 19.01.2020.]

Sažetak

Pod utjecajem intenziviranja migracijskih tokova, kao i upotrebe komunikacijskih tehnologija, kontakti između pripadnika različitih kultura više nisu iznimka, već pravilo svakodnevnog života. Unatoč trendu globalnog povezivanja brojni su primjeri iskazivanja ksenofobije, socijalne distance, rasizma i drugih oblika društveno neprihvatljiva ponašanja i među školskom populacijom. Škola više nego ikoja druga socijalna institucija ima društveno-moralnu obvezu djelovati preventivno u smjeru osposobljavanja učenika za suočavanje s različitostima. Stoga, nastavnici imaju zadaću implementirati interkulturalna načela u školsko i razredno-nastavno ozračje.Predmet ovog rada jest promišljanje odnosa razredno-nastavnog ozračja i interkulturalizma. Polazeći od shvaćanja interkulturalnog odgoja i obrazovanja prvenstveno kao programa usmjerenih na zajednicu s ciljem unapređenja međuljudskih odnosa, ističe se zahtjev za nastavnikovom refleksijom interkulturalnog aspekta odgojno-obrazovnog ozračja. U funkciji navedenog, razlažu se smjernice u okviru različitih dimenzija razredno-nastavnog ozračja kojemogu poslužiti kao polazište za vrednovanje i unapređivanje interkulturalnog dijaloga.

Ključne riječi
dimenzije razredno-nastavnog ozračja; interkulturalizam; odgojno-obrazovno ozračje; refleksija; smjernice

Hrčak ID: 190070

URI
https://hrcak.srce.hr/190070

[engleski]

Posjeta: 474 *