hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.4

Senzibiliziranje učenika srednje škole za specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka

Zlatka Kozjak Mikić ; Zdravstveno učilište, Zagreb
Mirna Šaban ; Zdravstveno učilište, Zagreb
Vesna Ivasović ; Agencija za odgoj i obrazovanje, MZOS, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (323 KB) str. 47-60 preuzimanja: 149* citiraj
APA 6th Edition
Kozjak Mikić, Z., Šaban, M. i Ivasović, V. (2017). Senzibiliziranje učenika srednje škole za specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2), 47-60. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.4
MLA 8th Edition
Kozjak Mikić, Zlatka, et al. "Senzibiliziranje učenika srednje škole za specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 53, br. 2, 2017, str. 47-60. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.4. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Kozjak Mikić, Zlatka, Mirna Šaban i Vesna Ivasović. "Senzibiliziranje učenika srednje škole za specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 53, br. 2 (2017): 47-60. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.4
Harvard
Kozjak Mikić, Z., Šaban, M., i Ivasović, V. (2017). 'Senzibiliziranje učenika srednje škole za specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53(2), str. 47-60. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.4
Vancouver
Kozjak Mikić Z, Šaban M, Ivasović V. Senzibiliziranje učenika srednje škole za specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 07.12.2019.];53(2):47-60. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.4
IEEE
Z. Kozjak Mikić, M. Šaban i V. Ivasović, "Senzibiliziranje učenika srednje škole za specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.53, br. 2, str. 47-60, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.4

Sažetak
Iako je prilagodba potrebama svakog učenika s teškoćama obaveza školskih ustanova, inkluzija gluhih i nagluhih učenika (G/NGL) koji se obrazuju u redovnim školama nije potpuna. Manjak iskustva, stereotipi i nedostatna stručna potpora mogu nepovoljno utjecati na njihovu prihvaćenost te njihov ukupni osobni i socijalni razvoj. Svrha istraživanja bila je prikupiti podatke o stavovima srednjoškolaca prema G/NGL vršnjacima te kreirati i evaluirati program senzibiliziranja za njihove specifičnosti. Prevedenim i adaptiranim Inventarom inkluzije gluhih i nagluhih učenika (Hung, 2005) prikupljeni su podatci povezani s kontaktima: podatci o percipiranoj bliskosti s G/NGL vršnjacima, učestalosti prethodnih dobrovoljnih kontakata s njima te o percepciji razrednog ozračja povezanog s njihovom integracijom. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 200 učenika u dobi od 15,5-16,5 godina. Posebno kreiranim programom obuhvaćeno je 105 učenika. Od tog broja, 46 sudionika je pohađalo dva razreda u kojima su bili integrirani G/NGL učenici, a 59 sudionika je bilo u dva razreda bez integracije. S 95 učenika program nije proveden i oni su u istraživanju bili kontrolna skupina. Podatci su prikupljeni u dvije vremenske točke; prije i nakon provedbe programa i statistički obrađeni t-testovima, analizom varijance i standardnom regresijskom analizom. Rezultati su pokazali da je percipirana bliskost s G/NGL vršnjacima relativno visoka, odnosno, da su stavovi prema njima pozitivni. Najmanje pozitivne stavove imali su učenici u razredima koji imaju G/NGL učenika. Provedeni program nije pridonio promjeni stavova. Za predviđanje stavova pokazao se značajnim doprinos prethodnog češćeg dobrovoljnog kontakta s G/NGL učenicima, pozitivnija percepcija razrednog ozračja u odnosu na njihovu integraciju i prisustvo G/NGL učenika u razredu. Rezultati se komentiraju u kontekstu sličnih istraživanja, učinkovitosti provedenog programa te se donose preporuke koje bi mogle pridonijeti inkluziji G/NGL učenika.

Ključne riječi
stavovi; gluhi i nagluhi učenici; inkluzija

Hrčak ID: 191746

URI
https://hrcak.srce.hr/191746

[engleski]

Posjeta: 319 *