APA 6th Edition Matić, I., Šimun, M., Bajić, A.G. i Čačko Krsmanović, S. (2018). POSTUPAK EVIDENTIRANJA I PRAĆENJA DIJELA POSLOVNIH PROCESA ODRŽAVANJA ŽELJEZNIČKOG KOLOSIJEKA. Željeznice 21, 17 (1), 13-20. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/199185
MLA 8th Edition Matić, Ivica, et al. "POSTUPAK EVIDENTIRANJA I PRAĆENJA DIJELA POSLOVNIH PROCESA ODRŽAVANJA ŽELJEZNIČKOG KOLOSIJEKA." Željeznice 21, vol. 17, br. 1, 2018, str. 13-20. https://hrcak.srce.hr/199185. Citirano 20.01.2021.
Chicago 17th Edition Matić, Ivica, Miroslav Šimun, Ante Goran Bajić i Sanja Čačko Krsmanović. "POSTUPAK EVIDENTIRANJA I PRAĆENJA DIJELA POSLOVNIH PROCESA ODRŽAVANJA ŽELJEZNIČKOG KOLOSIJEKA." Željeznice 21 17, br. 1 (2018): 13-20. https://hrcak.srce.hr/199185
Harvard Matić, I., et al. (2018). 'POSTUPAK EVIDENTIRANJA I PRAĆENJA DIJELA POSLOVNIH PROCESA ODRŽAVANJA ŽELJEZNIČKOG KOLOSIJEKA', Željeznice 21, 17(1), str. 13-20. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/199185 (Datum pristupa: 20.01.2021.)
Vancouver Matić I, Šimun M, Bajić AG, Čačko Krsmanović S. POSTUPAK EVIDENTIRANJA I PRAĆENJA DIJELA POSLOVNIH PROCESA ODRŽAVANJA ŽELJEZNIČKOG KOLOSIJEKA. Željeznice 21 [Internet]. 2018 [pristupljeno 20.01.2021.];17(1):13-20. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199185
IEEE I. Matić, M. Šimun, A.G. Bajić i S. Čačko Krsmanović, "POSTUPAK EVIDENTIRANJA I PRAĆENJA DIJELA POSLOVNIH PROCESA ODRŽAVANJA ŽELJEZNIČKOG KOLOSIJEKA", Željeznice 21, vol.17, br. 1, str. 13-20, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199185. [Citirano: 20.01.2021.]
Sažetak HŽ Infrastruktura d.o.o. has invested large funds into raising of the safety level of the railway transport as a whole. The Maintenance sector gathers the data on the slow runs, track closures, ruptures of rails, welds and ties, track deformations and regularity of the material of the track grid. The gathered data are processed and analysed and if necessary action plans are designed as preventive and corrective actions are prepared. Timely maintenance of track sections results in the reduction of the number of the ruptures of rails, welds and ties, track deformations, slow runs, restricted speeds and track closures and increase of the railway line flow capacity and safety level of railway transport.