Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Model refleksivne prakse – učinkovit način stručnoga usavršavanja u području upravljanja razredom

Sanja Bilač ; Osnovna škola Spinut, Split
Dubravka Miljković ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski PDF 1.285 Kb

preuzimanja: 865

citiraj


Sažetak

Promjena paradigme profesionalnoga razvoja učitelja, posebno reorganiziranje stručnoga usavršavanja, predstavlja važan preduvjet uvođenju pozitivnih promjena u školsku praksu. Refleksivna se praksa smatra učinkovitim načinom stručnoga usavršavanja. Upravljanje razredom i ostvarivanje discipline područje je odgojno-obrazovnoga rada u nastavi koje se tradicionalno smatra najvećim izazovom, a u stručnom je usavršavanju učitelja prilično zanemareno. Cilj je istraživanja bio utvrditi postoji li razlika u samoprocjeni ponašanja i zadovoljstvu poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom s obzirom na oblik njihova stručnoga usavršavanja: tradicionalni oblik nasuprot modelu refleksivne prakse. Istraživanje je obuhvaćalo neprobabilistički uzorak od ukupno 218 učitelja u RH podijeljen na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Dobivene su značajne razlike: primjena refleksivne prakse (eksperimentalna skupina) utječe na pozitivniju samoprocjenu ponašanja i veće zadovoljstvo poslom u upravljanju razredom i disciplinom nego sama edukacija (kontrolna skupina). Rezultati impliciraju da se primjenom modela refleksivne prakse može učinkovito reorganizirati stručno usavršavanje i mijenjati paradigma profesionalnoga razvoja.

Ključne riječi

stručno usavršavanje; refleksivna praksa; upravljanje razredom i disciplinom

Hrčak ID:

199697

URI

https://hrcak.srce.hr/199697

Datum izdavanja:

16.4.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.949 *