hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

LEGO mаtеriјаl u prоgrаmu prеdškоlskоg odgoja i оbrаzоvаnја

Nataša Cvijanović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5519-2853 ; Ministry of Education and Culture of the Republic of Srpska
Danica Mojić ; Children's Kindergarten Čika Jova Zmaj in Bijeljina

Puni tekst: hrvatski, pdf (410 KB) str. 25-45 preuzimanja: 102* citiraj
APA 6th Edition
Cvijanović, N. i Mojić, D. (2018). LEGO mаtеriјаl u prоgrаmu prеdškоlskоg odgoja i оbrаzоvаnја. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.1), 25-45. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/200224
MLA 8th Edition
Cvijanović, Nataša i Danica Mojić. "LEGO mаtеriјаl u prоgrаmu prеdškоlskоg odgoja i оbrаzоvаnја." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.1, 2018, str. 25-45. https://hrcak.srce.hr/200224. Citirano 31.10.2020.
Chicago 17th Edition
Cvijanović, Nataša i Danica Mojić. "LEGO mаtеriјаl u prоgrаmu prеdškоlskоg odgoja i оbrаzоvаnја." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.1 (2018): 25-45. https://hrcak.srce.hr/200224
Harvard
Cvijanović, N., i Mojić, D. (2018). 'LEGO mаtеriјаl u prоgrаmu prеdškоlskоg odgoja i оbrаzоvаnја', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.1), str. 25-45. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/200224 (Datum pristupa: 31.10.2020.)
Vancouver
Cvijanović N, Mojić D. LEGO mаtеriјаl u prоgrаmu prеdškоlskоg odgoja i оbrаzоvаnја. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 31.10.2020.];20(Sp.Ed.1):25-45. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200224
IEEE
N. Cvijanović i D. Mojić, "LEGO mаtеriјаl u prоgrаmu prеdškоlskоg odgoja i оbrаzоvаnја", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.1, str. 25-45, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200224. [Citirano: 31.10.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (410 KB) str. 25-45 preuzimanja: 600* citiraj
APA 6th Edition
Cvijanović, N. i Mojić, D. (2018). LEGO Material in the Programme of Early Childhood and Preschool Education. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.1), 25-45. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/200224
MLA 8th Edition
Cvijanović, Nataša i Danica Mojić. "LEGO Material in the Programme of Early Childhood and Preschool Education." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.1, 2018, str. 25-45. https://hrcak.srce.hr/200224. Citirano 31.10.2020.
Chicago 17th Edition
Cvijanović, Nataša i Danica Mojić. "LEGO Material in the Programme of Early Childhood and Preschool Education." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.1 (2018): 25-45. https://hrcak.srce.hr/200224
Harvard
Cvijanović, N., i Mojić, D. (2018). 'LEGO Material in the Programme of Early Childhood and Preschool Education', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.1), str. 25-45. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/200224 (Datum pristupa: 31.10.2020.)
Vancouver
Cvijanović N, Mojić D. LEGO Material in the Programme of Early Childhood and Preschool Education. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 31.10.2020.];20(Sp.Ed.1):25-45. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200224
IEEE
N. Cvijanović i D. Mojić, "LEGO Material in the Programme of Early Childhood and Preschool Education", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.1, str. 25-45, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200224. [Citirano: 31.10.2020.]

Sažetak
U radu su prikazane mogućnosti i uvjeti primjene LEGO DUPLO PlayBox materijala, kao i efekti njegove uporabe na razvoj djeteta i na rad odgojitelja na temelju provedenog istraživanja u četiri predškolske ustanove u Bosni i Hercegovini koje su bile uključene u projekt "Uporaba i primjena LEGO konstruktorskog materijala u predškolskim ustanovama". U okviru projekta, materijal i obuka za korištenje materijala bili su osigurani od danske LEGO Fondacije koja podržava realizaciju takvih aktivnosti u Južnoafričkoj Republici, Meksiku i Indiji, a od europskih zemalja u Ukrajini i Bosni i Hercegovini. Trideset odgojitelja procjenjivalo je mogućnosti i uvjete primjene LEGO DUPLO PlayBox materijala putem Skale procjene o primjeni LEGO materijala u Programu predškolskog odgoja i obrazovanja. Efekti uporabe LEGO DUPLO PlayBox materijala na razvoj djeteta, ali i na rad odgojitelja, praćeni su putem Protokola za promatranje aktivnosti koja se uči, a u kojoj se koristi LEGO materijal i to s refleksijom u odnosu na odgojitelja i u odnosu na razvojne aspekte djece. Rezultati ispitivanja pokazuju da zajednica kao čimbenik ne pruža značajnu potporu u pogledu promocije i naglašavanja važnosti konstruktorske igre za djecu i za njihov daljnji razvoj, te da institucionalni čimbenik (udruge, organizacije, trgovine koje prodaju igračke) u dovoljnoj mjeri ne promovira važnost igre. Osim toga, utvrđeno je da postoji efekat upotrebe Lego materijala u Programu predškolskog odgoja i obrazovanja, ali samo u kontekstu načina rada odgojitelja. Efekt upotrebe Lego materijala na razvojne aspekte djece nije primijećen, što znači da nema razlika u dostizanju očekivanih ishoda učenja djece tijekom primjene Programa s LEGO materijalom ili bez njega. To implicira da je primjena cjelokupnog Programa predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Srpskoj, Bosni i Hercegovini, utemeljena na igri, pa tako i na konstruktorskoj igri, ali i da je primjenom LEGO materijala moguće ostvariti planirane ishode učenja i na taj način potaknuti razvoj djeteta u svim njegovim aspektima.

Ključne riječi
аspеkti dјеčјеg rаzvоја; igrajuća аktivnоst; konstruktorski mаtеriјаl; pedagogijska perspektiva igre; socijalno-ekološka teorija

Hrčak ID: 200224

URI
https://hrcak.srce.hr/200224

[engleski]

Posjeta: 1.017 *