Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3053

Dijete i institucije: institucijsko djetinjstvo

Edita Rogulj orcid id orcid.org/0000-0003-4860-5271 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: hrvatski pdf 156 Kb

str. 131-147

preuzimanja: 567

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 156 Kb

str. 131-147

preuzimanja: 360

citiraj


Sažetak

Dijete rane i predškolske dobi svoje djetinjstvo provodi u ustanovama za odgoj i obrazovanje, međutim, njegovo se odrastanje odvija i u vremenu koje nije obuhvaćeno boravkom u nekoj od institucija. S obziromna to da se danas učestalo govori o institucionalizaciji djetinjstva, interes za provođenje kvalitetnog vremena koje se uz obiteljsku zajednicu sve više ostvaruje i u ustanovama ranog odgoja i u drugim izvanobiteljskim programima usmjerenim na dijete i njegovu dobrobit dobiva na važnosti. Upravo taj segment života pokazao se kao bitan prediktor u kvalitetnom razvoju svakog pojedinca. Participiranjem u različitim aktivnostima djetetu je omogućeno razvijanje osobnog sustava vrijednosti, kritičnog mišljenja, razvoja tolerancije i humanih etičkih vrijednosti. U ovom radu provedeno je istraživanje u dječjim vrtićima Grada Zagreba i dječjim vrtićima s područja Siska, Petrinje, Velike Gorice i Velike Mlake. 250 roditelja je u prigodno konstruiranom Upitniku o mišljenju roditelja o institucionaliziranosti djetinjstva, procjenjivalo važnost uključenosti djece u različite aktivnosti koje se ostvaruju u ustanovama ranog odgoja i drugim izvanobiteljskim programima.

Ključne riječi

igra; roditelji; slobodne aktivnosti; ustanove ranog odgoja i obrazovanja

Hrčak ID:

200229

URI

https://hrcak.srce.hr/200229

Datum izdavanja:

28.2.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.328 *