Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2710

Uloga metodičkog znanja i iskustva učitelja u provedbi istraživačke nastave

Ivana Perković Krijan ; Faculty of Education in Osijek, University of Josip Juraj Strossmayer
Siniša Opić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Majda Rijavec orcid id orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 217 Kb

str. 117-136

preuzimanja: 297

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 217 Kb

str. 117-136

preuzimanja: 282

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja ispitati prediktivnu vrijednost metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi i iskustva učitelja tijekom školovanja za objašnjenje učestalosti provedbe istraživačke nastave u Prirodi i društvu. U istraživanju je sudjelovalo 320 učitelja primarnog obrazovanja s područja istočne Hrvatske, a uzorak je sastavljen kao uzorak klastera. Razina metodičkog znanja učitelja o istraživačkoj nastavi procjenjivana je na temelju dviju procjena: nastavnih priprema i samoprocjene metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi. Iskustva istraživačke nastave tijekom školovanja i učestalost njezine provedbe u Prirodi i društvu procjenjivani su na temelju upitnika koji su konstruirani za potrebe ovog istraživanja. Rezultati su pokazali da se 32 % varijance provedbe strategije može objasniti procjenama metodičkog znanja i procjenama iskustva u istraživačkoj nastavi tijekom školovanja, a da iste prediktorske varijable objašnjavaju 38 % varijance primjene istraživačkih aktivnosti. Ovo je istraživanje pokazalo da učitelji smatraju da je razina njihova metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi vrlo dobra, a da rezultati znanja iskazanoga u nastavnoj pripremi zapravo pokazuju da učitelji imaju vrlo nisku razinu metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi Prirode i društva, odnosno da nedovoljno poznaju etape i temeljne aktivnosti istraživačke nastave.

Ključne riječi

iskustvo istraživačke nastave; istraživačke aktivnosti; metodičko znanje o istraživačkoj nastavi; Priroda i društvo; učitelji razredne nastave

Hrčak ID:

201191

URI

https://hrcak.srce.hr/201191

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.369 *