Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2715

Profesionalni razvoj učitelja primarnog obrazovanja na likovnoumjetničkom i likovnopedagoškom području

Zlata Tomljenović orcid id orcid.org/0000-0003-3239-3729 ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Svetlana Novaković ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 179 Kb

str. 177-195

preuzimanja: 229

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 179 Kb

str. 177-195

preuzimanja: 311

citiraj


Sažetak

Profesionalni razvoj učitelja na likovnopedagoškom području podrazumijeva širenje i produbljivanje likovnih znanja i sposobnosti, kao i daljnji razvoj stručnih, profesionalnih i osobnih kompetencija potrebnih za učinkovito izvođenje nastave likovne kulture. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri učitelji pohađaju stručna usavršavanja vezana uz likovnoumjetničko i likovnopedagoško područje, zatim koji su razlozi njihova (ne)pohađanja. U istraživanju su sudjelovala 143 učitelja zaposlena u osnovnim školama Primorsko-goranske, Istarske i Sisačko-moslavačke županije. KendallTau-b koeficijent rang korelacije upotrijebljen je za izračunavanje povezanosti između varijabli 'godine starosti', 'stupanj obrazovanja' i 'stručni status', područja u kojima bi učitelji željeli steći dodatna znanja i sposobnosti, kao i razloga uključivanja u programe daljnjeg stručnog usavršavanja. Rezultati pokazuju da se s povećanjem godina starosti, stupnja obrazovanja i stručnog statusa smanjuje potreba ispitanika za stjecanjem dodatnih znanja i sposobnosti vezanih uz likovno područje. Nadalje, učitelji su svjesni potrebe uključivanja u programe stručnog usavršavanja na likovnom području, budući da većina smatra da je ta aktivnost važna za njihov profesionalni i osobni razvoj. Međutim, rezultati također pokazuju da učitelji u nedostatnoj mjeri pohađaju stručna usavršavanja vezana uz likovno područje, uglavnom zbog toga što smatraju da na tom području nema ponuđenih odgovarajućih programa za stručno usavršavanje.

Ključne riječi

cjeloživotno učenje; kompetencije; nastava likovne kulture; stručno usavršavanje; učitelji primarnog obrazovanja

Hrčak ID:

201197

URI

https://hrcak.srce.hr/201197

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.416 *