hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Institucionalni twinning: manje vidljivi učinci upravnog »trojstva«

Lovorka Jonić Kapnias ; Sveučilište u Stocholmu, Odjela za pravni studij, Švedska

Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 433-466 preuzimanja: 243* citiraj
APA 6th Edition
Jonić Kapnias, L. (2013). Institutional Twinning: Undiscovered Effects of Administrative ‘Trinity’. Hrvatska i komparativna javna uprava, 13 (2), 433-466. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130580
MLA 8th Edition
Jonić Kapnias, Lovorka. "Institutional Twinning: Undiscovered Effects of Administrative ‘Trinity’." Hrvatska i komparativna javna uprava, vol. 13, br. 2, 2013, str. 433-466. https://hrcak.srce.hr/130580. Citirano 30.10.2020.
Chicago 17th Edition
Jonić Kapnias, Lovorka. "Institutional Twinning: Undiscovered Effects of Administrative ‘Trinity’." Hrvatska i komparativna javna uprava 13, br. 2 (2013): 433-466. https://hrcak.srce.hr/130580
Harvard
Jonić Kapnias, L. (2013). 'Institutional Twinning: Undiscovered Effects of Administrative ‘Trinity’', Hrvatska i komparativna javna uprava, 13(2), str. 433-466. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130580 (Datum pristupa: 30.10.2020.)
Vancouver
Jonić Kapnias L. Institutional Twinning: Undiscovered Effects of Administrative ‘Trinity’. Hrvatska i komparativna javna uprava [Internet]. 2013 [pristupljeno 30.10.2020.];13(2):433-466. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130580
IEEE
L. Jonić Kapnias, "Institutional Twinning: Undiscovered Effects of Administrative ‘Trinity’", Hrvatska i komparativna javna uprava, vol.13, br. 2, str. 433-466, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130580. [Citirano: 30.10.2020.]

Sažetak
Rad se bavi manje vidljivim učincima twinning instrumenta. Istražuje se jesu li države kandidatkinje tek puki »uvoznici« europeizacije u okviru institucionalnog twinninga te što je točno predmet uvoza. Rad se temelji na dvije glavne pretpostavke: provedba twinning projekata omogućava ne samo a) nametnutu transpoziciju zajedničke pravne stečevine EU (kao rezultat vertikalne twinning suradnje između Komisije i zemlje kandidatkinje), već istovremeno otvara prostor i za b) dodatni dobrovoljni transfer zakonskih rješenja i institucija država članica u pravni i upravni sustav zemlje kandidatkinje (kao rezultat horizontalne twinning suradnje između neke države članice i zemlje kandidatkinje). Iz empirijskih nalaza slijedi da je dobrovoljna transpozicija sofisticiranih institucija poput upravnih postupaka i metodologija, menadžerskih stilova i strategija te »uobičajenih načina obavljanja posla« najčešći rezultat horizontalne twinning suradnje. praksa, međutim, pokazuje da je načelo upravne suradnje između twinning partnera u neravnovjesju, što remeti trokutasti upravni model. Čini se da se sudionici twinninga više usredotočuju na transpoziciju institucionalne „nestečevine» temeljene na raznolikim unutarnjim upravnim rješenjima pojedinih države nego na transfer pravnih obveza određenih direktivama EU. Je li moguće spojiti zajedničku pravnu stečevinu i institucionalnu »ne-stečevinu« u okviru twinninga? Koje su posljedice takvog spajanja za zemlje kandidatkinje? Gubi li se izvorni cilj twinning instrumenta tijekom procesa transpozicije?

Ključne riječi
institucionalni twinning; horizontalna i vertikalna suradnja; pravni i institucionalni transfer

Hrčak ID: 130580

URI
https://hrcak.srce.hr/130580

[engleski]

Posjeta: 340 *