hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA U HRVATSKOM KAO INOM JEZIKU

Antonia Ordulj ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (778 KB) str. 196-218 preuzimanja: 35* citiraj
APA 6th Edition
Ordulj, A. (2017). KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA U HRVATSKOM KAO INOM JEZIKU. Filološke studije, 15 (2), 196-218. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/203773
MLA 8th Edition
Ordulj, Antonia. "KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA U HRVATSKOM KAO INOM JEZIKU." Filološke studije, vol. 15, br. 2, 2017, str. 196-218. https://hrcak.srce.hr/203773. Citirano 19.10.2019.
Chicago 17th Edition
Ordulj, Antonia. "KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA U HRVATSKOM KAO INOM JEZIKU." Filološke studije 15, br. 2 (2017): 196-218. https://hrcak.srce.hr/203773
Harvard
Ordulj, A. (2017). 'KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA U HRVATSKOM KAO INOM JEZIKU', Filološke studije, 15(2), str. 196-218. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/203773 (Datum pristupa: 19.10.2019.)
Vancouver
Ordulj A. KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA U HRVATSKOM KAO INOM JEZIKU. Filološke studije [Internet]. 2017 [pristupljeno 19.10.2019.];15(2):196-218. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203773
IEEE
A. Ordulj, "KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA U HRVATSKOM KAO INOM JEZIKU", Filološke studije, vol.15, br. 2, str. 196-218, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203773. [Citirano: 19.10.2019.]

Sažetak
Razvoj kolokacijske kompetencije, kao sastavnice leksičke kompetencije, kod neizvornih govornika jedan je od temeljnih, ali i najzahtjevnijih ciljeva nastave inoga jezika (J2) s obzirom na to da kolokacije pridonose fluentnosti i prirodnijoj komunikaciji na J2 (Borić, 2004). O razvoju se kolokacijske kompetencije u hrvatskom kao inom jeziku (HIJ) još uvijek nedovoljno zna (Burić i Lasić, 2012; Petrović, 2007), dok je o imenskim kolokacijama u hrvatskom kao materinskom jeziku najiscrpniji opis do sada ponudila Blagus Bartolec (2014). Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati produktivno znanje imenskih kolokacija s obzirom na čestotu (viša, niža), snagu kolokacijskih sastavnica (jaka, slaba) te razinu znanja HIJ-a (viša i niža razina). Istraživanje je kolokacijske kompetencije u HIJ-u provedeno na osnovnom tipu kolokacija pri čemu je osnova imenica, a kolokat pridjev na uzorku od 70 neizvornih govornika HIJ-a na srednjoj razini znanja (B1-B2). Prije same je izrade instrumenta (zadaci popunjavanja praznina s kolokacijama u nominativu, kosim padežima i širem kontekstu) bilo potrebno provesti procjenu asocijativne snage kolokacijskih sastavnica s izvornim govornicima hrvatskoga jezika (HJ). Rezultati pokazuju da ispitanici B1 razine u zadacima produktivne razine pokazali slabo razvijenu kolokacijsku kompetenciju, dok je B2 razina znanja HIJ-a imala podjednako znanje kolokacija u nominativu i kosim padežima.

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik; imenske kolokacije; kolokacijska kompetencija

Hrčak ID: 203773

URI
https://hrcak.srce.hr/203773

Posjeta: 66 *