hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659

Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj

Gordan Đurović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1507-6377 ; University of Rijeka, Faculty of Humanities and Social
Martina Holenko Dlab   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4550-9268 ; University of Rijeka, Department of Informatics
Nataša Hoić-Božić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9822-0313 ; University of Rijeka, Department of Informatics

Puni tekst: hrvatski, pdf (267 KB) str. 531-560 preuzimanja: 136* citiraj
APA 6th Edition
Đurović, G., Holenko Dlab, M. i Hoić-Božić, N. (2018). Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj. Croatian Journal of Education, 20 (2), 531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
MLA 8th Edition
Đurović, Gordan, et al. "Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 2, 2018, str. 531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659. Citirano 05.03.2021.
Chicago 17th Edition
Đurović, Gordan, Martina Holenko Dlab i Nataša Hoić-Božić. "Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj." Croatian Journal of Education 20, br. 2 (2018): 531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
Harvard
Đurović, G., Holenko Dlab, M., i Hoić-Božić, N. (2018). 'Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj', Croatian Journal of Education, 20(2), str. 531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
Vancouver
Đurović G, Holenko Dlab M, Hoić-Božić N. Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 05.03.2021.];20(2):531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
IEEE
G. Đurović, M. Holenko Dlab i N. Hoić-Božić, "Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 2, str. 531-560, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
Puni tekst: engleski, pdf (267 KB) str. 531-560 preuzimanja: 199* citiraj
APA 6th Edition
Đurović, G., Holenko Dlab, M. i Hoić-Božić, N. (2018). Educational Recommender Systems: An Overview and Guidelines for Further Research and Development. Croatian Journal of Education, 20 (2), 531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
MLA 8th Edition
Đurović, Gordan, et al. "Educational Recommender Systems: An Overview and Guidelines for Further Research and Development." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 2, 2018, str. 531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659. Citirano 05.03.2021.
Chicago 17th Edition
Đurović, Gordan, Martina Holenko Dlab i Nataša Hoić-Božić. "Educational Recommender Systems: An Overview and Guidelines for Further Research and Development." Croatian Journal of Education 20, br. 2 (2018): 531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
Harvard
Đurović, G., Holenko Dlab, M., i Hoić-Božić, N. (2018). 'Educational Recommender Systems: An Overview and Guidelines for Further Research and Development', Croatian Journal of Education, 20(2), str. 531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
Vancouver
Đurović G, Holenko Dlab M, Hoić-Božić N. Educational Recommender Systems: An Overview and Guidelines for Further Research and Development. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 05.03.2021.];20(2):531-560. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
IEEE
G. Đurović, M. Holenko Dlab i N. Hoić-Božić, "Educational Recommender Systems: An Overview and Guidelines for Further Research and Development", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 2, str. 531-560, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659

Sažetak
Obrazovni sustavi preporučivanja (ERS) sve se više koriste kao alati za pomoć studentima i nastavnicima tijekom implementacije procesa učenja. Najvažnija razlika između ERS-ova i komercijalnih inačica sustava preporučivanja u pedagoškim je principima koji odgovaraju procesima učenja i poučavanja. Razlike u obrazovnim metodama koje se koriste u različitim obrazovnim situacijama, kao i njihova povezanost s područjem koje se uči, postavljaju polazne parametre za dizajniranje ERS-a. U ovom je članku dan pregled evolucije ERS-ova do trenutno postignutog nivoa razvoja, prikazane su osnovne metode na kojima su ERS-ovi dizajnirani, kao i uobičajeni problemi s kojima se ERS-ovi susreću u svojem radu. Na primjerima danas korištenih ERS-ova raspravljano je o klasifikaciji ERS-ova po njihovim posebnostima i osnovnim pristupima na kojima počiva njihov rad. Na temelju provedene analize, uz usavršavanje i nadograđivanje postojećih algoritama, određeno je pet područja u kojima se može očekivati buduće istraživanje i razvoj: izgradnja univerzalnog ERS-a, ERS-ovi namijenjeni primarno nastavnicima, ERS-ovi koji povezuju studentske uspjehe u različitim kolegijima, ERS-ovi koji uvažavaju fizičku udaljenost studenata i primjena ERS-ova za motiviranje studenata na kontinuirani rad.

Ključne riječi
e-učenje; ishodi učenja; obrazovno okruženje; alati Weba 2.0

Hrčak ID: 204132

URI
https://hrcak.srce.hr/204132

[engleski]

Posjeta: 681 *