hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.17234/SocEkol.27.2.3

Komparativni pregled obrazovanja za održivi razvoj i istraživanje potreba za stručnjacima u Hrvatskoj

Anastasya Raditya-Ležaić ; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Ulica Ljudevita Farkaša Vukotinovića 2, 10 000 Zagreb
Ana-Maria Boromisa
Sanja Tišma

Puni tekst: hrvatski, pdf (454 KB) str. 165-180 preuzimanja: 1.358* citiraj
APA 6th Edition
Raditya-Ležaić, A., Boromisa, A. i Tišma, S. (2018). Komparativni pregled obrazovanja za održivi razvoj i istraživanje potreba za stručnjacima u Hrvatskoj. Socijalna ekologija, 27 (2), 165-180. https://doi.org/10.17234/SocEkol.27.2.3
MLA 8th Edition
Raditya-Ležaić, Anastasya, et al. "Komparativni pregled obrazovanja za održivi razvoj i istraživanje potreba za stručnjacima u Hrvatskoj." Socijalna ekologija, vol. 27, br. 2, 2018, str. 165-180. https://doi.org/10.17234/SocEkol.27.2.3. Citirano 26.09.2021.
Chicago 17th Edition
Raditya-Ležaić, Anastasya, Ana-Maria Boromisa i Sanja Tišma. "Komparativni pregled obrazovanja za održivi razvoj i istraživanje potreba za stručnjacima u Hrvatskoj." Socijalna ekologija 27, br. 2 (2018): 165-180. https://doi.org/10.17234/SocEkol.27.2.3
Harvard
Raditya-Ležaić, A., Boromisa, A., i Tišma, S. (2018). 'Komparativni pregled obrazovanja za održivi razvoj i istraživanje potreba za stručnjacima u Hrvatskoj', Socijalna ekologija, 27(2), str. 165-180. https://doi.org/10.17234/SocEkol.27.2.3
Vancouver
Raditya-Ležaić A, Boromisa A, Tišma S. Komparativni pregled obrazovanja za održivi razvoj i istraživanje potreba za stručnjacima u Hrvatskoj. Socijalna ekologija [Internet]. 2018 [pristupljeno 26.09.2021.];27(2):165-180. https://doi.org/10.17234/SocEkol.27.2.3
IEEE
A. Raditya-Ležaić, A. Boromisa i S. Tišma, "Komparativni pregled obrazovanja za održivi razvoj i istraživanje potreba za stručnjacima u Hrvatskoj", Socijalna ekologija, vol.27, br. 2, str. 165-180, 2018. [Online]. https://doi.org/10.17234/SocEkol.27.2.3

Sažetak
Održivi razvoj ima tri dimenzije: ekonomsku, društvenu i okolišnu. Ekonomski rast neophodan je, ali ne i dovoljan za razvoj. Pitanje očuvanja i održivog korištenja okoliša kao poluge razvoja postupno se integrira u razvojne politike. Međutim, iako su društvena pitanja, osobito ona vezana uz obrazovanje prepoznata među ključnim odrednicama održivog razvoja, obrazovanje za održivi razvoj u Hrvatskoj ne provodi se sustavno.
U ovom se radu najprije daje pregled razvoja koncepta održivog razvoja. Slijedi prikaz obrazovanja za održivi razvoj, pri čemu se najprije prikazuju preporuke međunarodnih organizacija za obrazovanje za održivi razvoj, a zatim način provedbe u odabranim zemljama na različitim razinama obrazovanja (predškolsko, školsko i visoko). Treći dio rada ocrtava stanje u Hrvatskoj. Uz pregled postojećih programa i dosadašnjih istraživanja donosimo i još neobjavljene rezultate istraživanja o potrebama poslodavaca u Hrvatskoj za stručnjacima za održivi razvoj. Nalazi pokazuju da poslodavci u Hrvatskoj prepoznaju potrebu za zapošljavanjem stručnjaka za održivi razvoj.

Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj; stručnjaci za održivi razvoj; obrazovanje u Hrvatskoj; održivi razvoj

Hrčak ID: 209337

URI
https://hrcak.srce.hr/209337

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.118 *