hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razvoj komunikacijske prakse u sustavu zagrebačkog javnog prijevoza

Zdeslav Milas   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6622-9970 ; Edward Bernays University College
Tomislav Jurić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1171-0337 ; Zagreb Holding, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 30-53 preuzimanja: 83* citiraj
APA 6th Edition
Milas, Z. i Jurić, T. (2018). Razvoj komunikacijske prakse u sustavu zagrebačkog javnog prijevoza . Communication Management Review, 03 (02), 30-53. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/214538
MLA 8th Edition
Milas, Zdeslav i Tomislav Jurić. "Razvoj komunikacijske prakse u sustavu zagrebačkog javnog prijevoza ." Communication Management Review, vol. 03, br. 02, 2018, str. 30-53. https://hrcak.srce.hr/214538. Citirano 01.06.2020.
Chicago 17th Edition
Milas, Zdeslav i Tomislav Jurić. "Razvoj komunikacijske prakse u sustavu zagrebačkog javnog prijevoza ." Communication Management Review 03, br. 02 (2018): 30-53. https://hrcak.srce.hr/214538
Harvard
Milas, Z., i Jurić, T. (2018). 'Razvoj komunikacijske prakse u sustavu zagrebačkog javnog prijevoza ', Communication Management Review, 03(02), str. 30-53. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/214538 (Datum pristupa: 01.06.2020.)
Vancouver
Milas Z, Jurić T. Razvoj komunikacijske prakse u sustavu zagrebačkog javnog prijevoza . Communication Management Review [Internet]. 2018 [pristupljeno 01.06.2020.];03(02):30-53. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214538
IEEE
Z. Milas i T. Jurić, "Razvoj komunikacijske prakse u sustavu zagrebačkog javnog prijevoza ", Communication Management Review, vol.03, br. 02, str. 30-53, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214538. [Citirano: 01.06.2020.]

Sažetak
Povijesni razvoj odnosa s javnošću u Hrvatskoj sustavno nije istražen. Stručna i znanstvena literatura smatra da službeni početak profesije odnosa s javnošću datira iz 1964. kada je stvoreno prvo radno mjesto PR managera u Hotelu Esplande u Zagrebu (Tomašević, 2002; Skoko 2004; Tomić 2008; Jugo 2012; Tkalac Verčič, 2016). U ovom radu cilj je istražiti komunikacijsku praksu javnog prijevoznog sustava korištenjem izvornih vrela. Analizom vjerodostojnih medijskih i internih zapisa o modelima javnog prijevoza koji danas djeluju u okvirima organizacije Zagrebački električni tramvaj, nepobitno se potvrđuje primjena taktika odnosa s javnošću koja je nedvojbeno registrirana uoči početka izgradnje i eksploatacije prvog modela organiziranog javnog prijevoza u Zagrebu – uspinjače. Tijekom stvaranja administrativnih preduvjeta za izgradnju uspinjače 1888. i 1889. godine iz zapisa se prepoznaju prva korištenja pojedinih tehnika, alata i novinarskih žanrova u djelatnosti javnog prijevoza. Istraženo je kako je značajnu pažnju Zagrebački električni tramvaj pridao internom informiranju te u travnju 1959. godine, devet godina prije Podravke, za koju se smatralo da je s praksom započela prva, ZET započinje izdavati novine s jasno definiranom i poznatom uređivačkom politikom i strukturom, razvijajući čak i dopisničku mrežu, a 1962. osniva se profesionalna informativna služba (Jurić, 2016). Interna se komunikacija proširuje i drugim internim komunikacijskim kanalima, a primjetan je utjecaj političkog društvenog konteksta na uređivačku politiku, uz vrlo vjerojatnu cenzuru.

Ključne riječi
povijest; odnosi s javnošću; interna komunikacija; javni prijevoz

Hrčak ID: 214538

URI
https://hrcak.srce.hr/214538

Posjeta: 177 *