hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32903/zs.64.1.11

TRADICIJSKA GLAZBA ISTRE U NASTAVI GLAZBENE KULTURE NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Snježana Močinić ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Pula, Hrvatska
Marija Crnčić Brajković ; Pula, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (180 KB) str. 141-152 preuzimanja: 133* citiraj
APA 6th Edition
Močinić, S. i Crnčić Brajković, M. (2018). TRADICIJSKA GLAZBA ISTRE U NASTAVI GLAZBENE KULTURE NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE . Život i škola, LXIV (1), 141-152. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.11
MLA 8th Edition
Močinić, Snježana i Marija Crnčić Brajković. "TRADICIJSKA GLAZBA ISTRE U NASTAVI GLAZBENE KULTURE NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE ." Život i škola, vol. LXIV, br. 1, 2018, str. 141-152. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.11. Citirano 29.03.2020.
Chicago 17th Edition
Močinić, Snježana i Marija Crnčić Brajković. "TRADICIJSKA GLAZBA ISTRE U NASTAVI GLAZBENE KULTURE NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE ." Život i škola LXIV, br. 1 (2018): 141-152. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.11
Harvard
Močinić, S., i Crnčić Brajković, M. (2018). 'TRADICIJSKA GLAZBA ISTRE U NASTAVI GLAZBENE KULTURE NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE ', Život i škola, LXIV(1), str. 141-152. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.11
Vancouver
Močinić S, Crnčić Brajković M. TRADICIJSKA GLAZBA ISTRE U NASTAVI GLAZBENE KULTURE NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE . Život i škola [Internet]. 2018 [pristupljeno 29.03.2020.];LXIV(1):141-152. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.11
IEEE
S. Močinić i M. Crnčić Brajković, "TRADICIJSKA GLAZBA ISTRE U NASTAVI GLAZBENE KULTURE NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE ", Život i škola, vol.LXIV, br. 1, str. 141-152, 2018. [Online]. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.11

Sažetak
Tradicijska glazba utkana je u životu svake ljudske zajednice te se u njoj odražava način razmišljanja i stil života ljudi koji su ju stvarali, očuvali i prenosili mlađim generacijama. Osim što je izraz kreativnosti i želje za zabavom, tradicijska glazba dio je običaja i obreda vezanih uz svakidašnji život i važne događaje u životu svakog pojedinca. Nekada se generacijama prenosila isključivo usmenom predajom. Danas napretkom tehnike, sredstava komunikacije, usavršavanjem metoda poučavanja postaje to sve više zadaća škole. Prema nastavnom planu i programu za osnovnu školu na snazi u Republici Hrvatskoj (2006.) učitelj ima slobodu izbora tradicijskih motiva i napjeva kao i drugih tradicijskih sadržaja koje može uvrstiti u svoj izvedbeni nastavni program. U radu su iskazani podaci o realizaciji takvih sadržaja. U empirijskom istraživanju anketnim upitnikom ispitani su stavovi učitelja nižih razreda osnovne škole južne Istre o zastupljenosti tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture. Istraživanje je pokazalo različitosti u realizaciji tradicijskih sadržaja uvjetovane u prvom redu osobnim stajalištem učitelja/nastavnika. U očuvanju glazbene baštine suvremeni organizirani odgojno-obrazovni sustav ima neprocjenjivu ulogu. Redovnom nastavom i izvannastavnim aktivnostima uz korelaciju s ostalim područjima učitelji mogu pomoću tradicijske glazbe upotpuniti širinu spoznaja te pridonijeti razvoju učeničkih znanja i vještina.

Ključne riječi
tradicijska glazba Istre; nastavni plan i program; Glazbena kultura; učitelji Glazbene kulture

Hrčak ID: 219667

URI
https://hrcak.srce.hr/219667

[engleski] [njemački]

Posjeta: 208 *