hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323

Uloga ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u razvoju socijalne kompetencije romske djece

Adrijana Višnjić Jevtić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3812-7472 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Goran Lapat   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7548-3145 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Matea Galinec ; Kindergarten “Cvrčak” Čakovec

Puni tekst: hrvatski, pdf (171 KB) str. 77-91 preuzimanja: 113* citiraj
APA 6th Edition
Višnjić Jevtić, A., Lapat, G. i Galinec, M. (2018). Uloga ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u razvoju socijalne kompetencije romske djece. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323
MLA 8th Edition
Višnjić Jevtić, Adrijana, et al. "Uloga ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u razvoju socijalne kompetencije romske djece." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323. Citirano 15.07.2020.
Chicago 17th Edition
Višnjić Jevtić, Adrijana, Goran Lapat i Matea Galinec. "Uloga ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u razvoju socijalne kompetencije romske djece." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323
Harvard
Višnjić Jevtić, A., Lapat, G., i Galinec, M. (2018). 'Uloga ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u razvoju socijalne kompetencije romske djece', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323
Vancouver
Višnjić Jevtić A, Lapat G, Galinec M. Uloga ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u razvoju socijalne kompetencije romske djece. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 15.07.2020.];20(Sp.Ed.3):77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323
IEEE
A. Višnjić Jevtić, G. Lapat i M. Galinec, "Uloga ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u razvoju socijalne kompetencije romske djece", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 77-91, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323
Puni tekst: engleski, pdf (171 KB) str. 77-91 preuzimanja: 109* citiraj
APA 6th Edition
Višnjić Jevtić, A., Lapat, G. i Galinec, M. (2018). The Role of Early Childhood Education in Developing Social Competence of Roma Children. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.3), 77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323
MLA 8th Edition
Višnjić Jevtić, Adrijana, et al. "The Role of Early Childhood Education in Developing Social Competence of Roma Children." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.3, 2018, str. 77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323. Citirano 15.07.2020.
Chicago 17th Edition
Višnjić Jevtić, Adrijana, Goran Lapat i Matea Galinec. "The Role of Early Childhood Education in Developing Social Competence of Roma Children." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.3 (2018): 77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323
Harvard
Višnjić Jevtić, A., Lapat, G., i Galinec, M. (2018). 'The Role of Early Childhood Education in Developing Social Competence of Roma Children', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.3), str. 77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323
Vancouver
Višnjić Jevtić A, Lapat G, Galinec M. The Role of Early Childhood Education in Developing Social Competence of Roma Children. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 15.07.2020.];20(Sp.Ed.3):77-91. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323
IEEE
A. Višnjić Jevtić, G. Lapat i M. Galinec, "The Role of Early Childhood Education in Developing Social Competence of Roma Children", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.3, str. 77-91, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3323

Sažetak
Istraživanje se temelji na pretpostavci da socijalna kompetencija stečena u ranom djetinjstvu služi kao preduvjet uspješnih društvenih interakcija tijekom osnovnog obrazovanja. Ta vrsta kompetencije može biti izazov za djecu koja dolaze iz marginaliziranih skupina koje su vrlo često izolirane unutar društva.
Cilj istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost duljine boravka u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i razvoja socijalnih kompetencija romske djece. Istraživanje je provedeno s učiteljima osnovnih škola koji su procjenjivali socijalnu kompetenciju šezdeset romske djece u drugom razredu. Poduzorci su uključivali tridesetero djece koja su bila uključena u sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja dvije godine i tridesetero djece koja su bila uključena u sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja godinu dana. Rezultati upućuju na to da sudionici često ne pokazuju ona ponašanja koja upućuju na socijalnu kompetenciju. Rezultati istraživanja ne ukazuju na statistički značajnu povezanost između socijalne kompetencije djece i njihove dužine boravka u ustanovi ranog i predškolskog odgoja.

Ključne riječi
deprivirano okruženje; djeca; marginalizirane skupine; socijalno funkcioniranje; ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

Hrčak ID: 224092

URI
https://hrcak.srce.hr/224092

[engleski]

Posjeta: 384 *