hrcak mascot   Srce   HID

Professional paper

SOCIO-EMOCIONALNE OSOBITOSTI DAROVITIH I MOGUĆE POTEŠKOĆE

Draženka Skupnjak ; VII. Osnovna škola Varaždin

Fulltext: croatian, pdf (409 KB) pages 109-120 downloads: 822* cite
APA 6th Edition
Skupnjak, D. (2019). SOCIO-EMOCIONALNE OSOBITOSTI DAROVITIH I MOGUĆE POTEŠKOĆE . Varaždinski učitelj, 2 (2), 109-120. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/224269
MLA 8th Edition
Skupnjak, Draženka. "SOCIO-EMOCIONALNE OSOBITOSTI DAROVITIH I MOGUĆE POTEŠKOĆE ." Varaždinski učitelj, vol. 2, no. 2, 2019, pp. 109-120. https://hrcak.srce.hr/224269. Accessed 6 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Skupnjak, Draženka. "SOCIO-EMOCIONALNE OSOBITOSTI DAROVITIH I MOGUĆE POTEŠKOĆE ." Varaždinski učitelj 2, no. 2 (2019): 109-120. https://hrcak.srce.hr/224269
Harvard
Skupnjak, D. (2019). 'SOCIO-EMOCIONALNE OSOBITOSTI DAROVITIH I MOGUĆE POTEŠKOĆE ', Varaždinski učitelj, 2(2), pp. 109-120. Available at: https://hrcak.srce.hr/224269 (Accessed 06 December 2021)
Vancouver
Skupnjak D. SOCIO-EMOCIONALNE OSOBITOSTI DAROVITIH I MOGUĆE POTEŠKOĆE . Varaždinski učitelj [Internet]. 2019 [cited 2021 December 06];2(2):109-120. Available from: https://hrcak.srce.hr/224269
IEEE
D. Skupnjak, "SOCIO-EMOCIONALNE OSOBITOSTI DAROVITIH I MOGUĆE POTEŠKOĆE ", Varaždinski učitelj, vol.2, no. 2, pp. 109-120, 2019. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/224269. [Accessed: 06 December 2021]

Abstracts
Darovitost je složen i višeslojan konstrukt te su razvijene brojne konceptualizacije toga pojma, a uz različita shvaćanja o osobitostima darovitih mijenjale su se i njegove definicije. U razumijevanju darovitosti najčešće se koristi Renzullijeva definicija koja objašnjava da se darovitost odražava u interakciji triju osnovnih grupa osobina: iznadprosječne opće/specifične sposobnosti, izuzetna predanost zadatku i velik stupanj kreativnosti. Istraživanja darovitosti uglavnom su usmjerena na kognitivne varijable darovitih, a manje pažnje posvećuje se njihovim socijalnim i emocionalnim potrebama. Iako je socio-emocionalni razvoj darovite djece više sličan nego različit od razvoja djece iz opće populacije, postoje neke osobitosti zbog kojih je potrebno posvetiti dodatnu pažnju ovom aspektu njihova razvoja. Mogući nesklad između kognitivnog i socio-emocionalnog razvoja može postati uzrokom poteškoća u funkcioniranju mladog darovitog bića. Pravodobno osvješćivanje i prepoznavanje različitih razvojnih potreba te pravovremeno pružanje pomoći darovitim učenicima u prevladavanju socio-emocionalnih poteškoća, glavni su preduvjeti ostvarivanja njihovih punih potencijala.

Keywords
darovitost; socio-emocionalne osobitosti; razvoj; poteškoće

Hrčak ID: 224269

URI
https://hrcak.srce.hr/224269

Visits: 1.513 *