hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230

Erasmus+ kao instrument poticanja međunarodne suradnje i razvitka kulturne svjesnosti studenata

Kristina Pokasić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3987-746X ; British International School of Zagreb
Lovorka Zergollern-Miletić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8109-5122 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Borna Nemet   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3071-8876 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (282 KB) str. 539-566 preuzimanja: 151* citiraj
APA 6th Edition
Pokasić, K., Zergollern-Miletić, L. i Nemet, B. (2019). Erasmus+ kao instrument poticanja međunarodne suradnje i razvitka kulturne svjesnosti studenata. Croatian Journal of Education, 21 (2), 539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
MLA 8th Edition
Pokasić, Kristina, et al. "Erasmus+ kao instrument poticanja međunarodne suradnje i razvitka kulturne svjesnosti studenata." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 2, 2019, str. 539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230. Citirano 25.10.2020.
Chicago 17th Edition
Pokasić, Kristina, Lovorka Zergollern-Miletić i Borna Nemet. "Erasmus+ kao instrument poticanja međunarodne suradnje i razvitka kulturne svjesnosti studenata." Croatian Journal of Education 21, br. 2 (2019): 539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
Harvard
Pokasić, K., Zergollern-Miletić, L., i Nemet, B. (2019). 'Erasmus+ kao instrument poticanja međunarodne suradnje i razvitka kulturne svjesnosti studenata', Croatian Journal of Education, 21(2), str. 539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
Vancouver
Pokasić K, Zergollern-Miletić L, Nemet B. Erasmus+ kao instrument poticanja međunarodne suradnje i razvitka kulturne svjesnosti studenata. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 25.10.2020.];21(2):539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
IEEE
K. Pokasić, L. Zergollern-Miletić i B. Nemet, "Erasmus+ kao instrument poticanja međunarodne suradnje i razvitka kulturne svjesnosti studenata", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 2, str. 539-566, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
Puni tekst: engleski, pdf (282 KB) str. 539-566 preuzimanja: 151* citiraj
APA 6th Edition
Pokasić, K., Zergollern-Miletić, L. i Nemet, B. (2019). Erasmus + as an Instrument of Encouraging International Cooperation and Developing Cultural Awareness of Students. Croatian Journal of Education, 21 (2), 539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
MLA 8th Edition
Pokasić, Kristina, et al. "Erasmus + as an Instrument of Encouraging International Cooperation and Developing Cultural Awareness of Students." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 2, 2019, str. 539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230. Citirano 25.10.2020.
Chicago 17th Edition
Pokasić, Kristina, Lovorka Zergollern-Miletić i Borna Nemet. "Erasmus + as an Instrument of Encouraging International Cooperation and Developing Cultural Awareness of Students." Croatian Journal of Education 21, br. 2 (2019): 539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
Harvard
Pokasić, K., Zergollern-Miletić, L., i Nemet, B. (2019). 'Erasmus + as an Instrument of Encouraging International Cooperation and Developing Cultural Awareness of Students', Croatian Journal of Education, 21(2), str. 539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
Vancouver
Pokasić K, Zergollern-Miletić L, Nemet B. Erasmus + as an Instrument of Encouraging International Cooperation and Developing Cultural Awareness of Students. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 25.10.2020.];21(2):539-566. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
IEEE
K. Pokasić, L. Zergollern-Miletić i B. Nemet, "Erasmus + as an Instrument of Encouraging International Cooperation and Developing Cultural Awareness of Students", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 2, str. 539-566, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230

Sažetak
Cilj istraživanja opisanoga u ovome radu bio je ispitati prednosti Erasmus+ programa i promišljanja studenata o vlastitim iskustvima tijekom provedenoga vremena na Erasmus+ razmjeni studenata, s time da je težište na kulturnom aspektu. Kako bi se dokazala važnost programa Erasmus+, najprije je bilo potrebno pobliže objasniti i proučiti što je to kultura. Zatim je bilo potrebno proučiti kulturnu svjesnost i međukulturno učenje kao posljedice iskustva razmjene, i to s gledišta osoba različitih kulturnih pozadina. S tom svrhom sastavljen je upitnik koji je ispunilo 100 studenata iz 22 različite države, uključujući i Hrvatsku. Rezultati su pokazali kako su ispitanici naučili vrlo mnogo i o kulturi same države u kojoj su bili, a isto tako i o kulturi drugih sudionika programa. Najviše je ispitanika odgovorilo kako su tijekom mobilnosti osjetili razliku između vlastite i tuđe kulture i istaknuli su koristi koje će zbog spomenutoga iskustva imati u budućnosti. Prema dobivenim rezultatima možemo zaključiti kako je program Erasmus+ važan i koristan što se tiče shvaćanja i prihvaćanja tuđih kultura te da osobe koje su imale priliku sudjelovati u programu osjećaju prednosti, kako u svom osobnom razvitku tako i u povećanim mogućnostima za uspjeh u budućnosti.

Ključne riječi
akademska mobilnost; civilizacija; međukulturnost; međukulturno učenje.

Hrčak ID: 225039

URI
https://hrcak.srce.hr/225039

[engleski]

Posjeta: 493 *