hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428

Težina ruksaka i načini nošenja ruksaka učenika u osnovnoj školi: Trebamo li biti zabrinuti?

Tufan Asli Sezer ; Ankara University, Faculty of Nursing, Department of Nursing
Aslihan Ozturk   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7932-8567 ; Ankara University, Faculty of Nursing, Department of Nursing
Figen Isik Esenay ; Ankara University, Faculty of Nursing, Department of Nursing

Puni tekst: hrvatski, pdf (202 KB) str. 1011-1027 preuzimanja: 109* citiraj
APA 6th Edition
Asli Sezer, T., Ozturk, A. i Esenay, F.I. (2019). Težina ruksaka i načini nošenja ruksaka učenika u osnovnoj školi: Trebamo li biti zabrinuti? . Croatian Journal of Education, 21 (3), 1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428
MLA 8th Edition
Asli Sezer, Tufan, et al. "Težina ruksaka i načini nošenja ruksaka učenika u osnovnoj školi: Trebamo li biti zabrinuti? ." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 3, 2019, str. 1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428. Citirano 06.05.2021.
Chicago 17th Edition
Asli Sezer, Tufan, Aslihan Ozturk i Figen Isik Esenay. "Težina ruksaka i načini nošenja ruksaka učenika u osnovnoj školi: Trebamo li biti zabrinuti? ." Croatian Journal of Education 21, br. 3 (2019): 1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428
Harvard
Asli Sezer, T., Ozturk, A., i Esenay, F.I. (2019). 'Težina ruksaka i načini nošenja ruksaka učenika u osnovnoj školi: Trebamo li biti zabrinuti? ', Croatian Journal of Education, 21(3), str. 1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428
Vancouver
Asli Sezer T, Ozturk A, Esenay FI. Težina ruksaka i načini nošenja ruksaka učenika u osnovnoj školi: Trebamo li biti zabrinuti? . Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 06.05.2021.];21(3):1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428
IEEE
T. Asli Sezer, A. Ozturk i F.I. Esenay, "Težina ruksaka i načini nošenja ruksaka učenika u osnovnoj školi: Trebamo li biti zabrinuti? ", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 3, str. 1011-1027, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428
Puni tekst: engleski, pdf (202 KB) str. 1011-1027 preuzimanja: 97* citiraj
APA 6th Edition
Asli Sezer, T., Ozturk, A. i Esenay, F.I. (2019). The Backpack Weights of Primary School Students and Their Backpack Use Status: Do We Need to Worry about It?. Croatian Journal of Education, 21 (3), 1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428
MLA 8th Edition
Asli Sezer, Tufan, et al. "The Backpack Weights of Primary School Students and Their Backpack Use Status: Do We Need to Worry about It?." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 3, 2019, str. 1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428. Citirano 06.05.2021.
Chicago 17th Edition
Asli Sezer, Tufan, Aslihan Ozturk i Figen Isik Esenay. "The Backpack Weights of Primary School Students and Their Backpack Use Status: Do We Need to Worry about It?." Croatian Journal of Education 21, br. 3 (2019): 1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428
Harvard
Asli Sezer, T., Ozturk, A., i Esenay, F.I. (2019). 'The Backpack Weights of Primary School Students and Their Backpack Use Status: Do We Need to Worry about It?', Croatian Journal of Education, 21(3), str. 1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428
Vancouver
Asli Sezer T, Ozturk A, Esenay FI. The Backpack Weights of Primary School Students and Their Backpack Use Status: Do We Need to Worry about It?. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 06.05.2021.];21(3):1011-1027. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428
IEEE
T. Asli Sezer, A. Ozturk i F.I. Esenay, "The Backpack Weights of Primary School Students and Their Backpack Use Status: Do We Need to Worry about It?", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 3, str. 1011-1027, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3428

Sažetak
Nepravilno nošenje školske torbe, točnije, ruksaka može uzrokovat različite zdravstvene probleme kao što su bolovi u donjem dijelu leđa, u leđima, u ramenima te iskrivljeno držanje djece. Ti problemi smanjuju kvalitetu života djece i utječu na njihov uspjeh u obrazovanju. Cilj ovoga istraživanja je odrediti težinu ruksaka te način na koji učenici nose torbe. Rezultati ovoga istraživanja nude smjernice za donošenje pozitivnih postupaka kod nošenja dobre torbe. Ovo deskriptivno, transverzalno istraživanje provedeno je u jesen 2017. godine. Uzorak je činilo 374 učenika iz tri različite škole u Ankari u dobi od 6 do 11 godina. Podaci su prikupljeni koristeći obrazac za osobne informacije i kontrolni list za nošenje ruksaka koji je nastao oslanjajući se da povezanu literaturu. Za obradu podataka u istraživanju je korištena deskriptivna statistika, nezavisni grupni t-test i jednosmjerna analiza varijance (ANOVA). Srednja vrijednost težine ruksaka bila je 4,03 kg. Istraživanje je pokazalo da 96,2 % djece nosi ruksak koristeći obje naramenice, a 42,1 % djece nosi školsku torbu ispod leđa i ne koristi pojas oko struka. Istraživanjem je određeno da je omjer srednju vrijednost školske torbe u odnosu na učeničku tjelesnu težinu 14,4 %. Također se pokazalo da se težina ruksaka povećava s djetetovom dobi i razredom. Istraživanje je pokazalo da je težina ruksaka i nepravilno nošenje ruksaka prilično visoka među učenicima osnovne škole te da većina učenika nosi ruksak koji je teži od 10 % njihove tjelesne težine..

Ključne riječi
ruksak; težina ruksaka; učenici osnovne škole.

Hrčak ID: 227507

URI
https://hrcak.srce.hr/227507

[engleski]

Posjeta: 484 *