hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31192/np.17.3.11

Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta

Davor Brđanović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8048-8840 ; Glazbena škola u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (131 KB) str. 597-609 preuzimanja: 53* citiraj
APA 6th Edition
Brđanović, D. (2019). Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta. Nova prisutnost, XVII (3), 597-609. https://doi.org/10.31192/np.17.3.11
MLA 8th Edition
Brđanović, Davor. "Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta." Nova prisutnost, vol. XVII, br. 3, 2019, str. 597-609. https://doi.org/10.31192/np.17.3.11. Citirano 26.01.2020.
Chicago 17th Edition
Brđanović, Davor. "Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta." Nova prisutnost XVII, br. 3 (2019): 597-609. https://doi.org/10.31192/np.17.3.11
Harvard
Brđanović, D. (2019). 'Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta', Nova prisutnost, XVII(3), str. 597-609. https://doi.org/10.31192/np.17.3.11
Vancouver
Brđanović D. Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta. Nova prisutnost [Internet]. 2019 [pristupljeno 26.01.2020.];XVII(3):597-609. https://doi.org/10.31192/np.17.3.11
IEEE
D. Brđanović, "Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta", Nova prisutnost, vol.XVII, br. 3, str. 597-609, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.17.3.11

Sažetak
Tema su ovog rada prava učenika u glazbenoj školi, posebice na sudjelovanje i uvažavanje njihova mišljenja u nastavi sviranja instrumenta. U istraživanju je sudjelovalo 206 ispitanika, 53 nastavnika i 153 učenika Glazbene škole u Varaždinu. S postojanjem posebnih prava djece u odnosu na odrasle slaže se 56,86 % anketiranih učenika i 66,04 % nastavnika. Konvenciju koja štiti dječja prava točno navodi 1,96 % učenika (85,62 % ih za nju ne zna) i 30,20 % nastavnika (43,40 % ih za nju ne zna). Ni jedno specifično dječje pravo ne može navesti 28,76 % učenika i 43,40 % nastavnika. Učenici statistički značajno više od učenica iskazuju da su im u školi važnija prava od dužnosti (odgovornosti), a statistički značajne razlike između nastavnika i učenika pokazale su se kod stavova: svako dijete ima pravo na glazbeno obrazovanje, kada se poštuju učenička prava nastava sviranja je kvalitetnija (više procjene daju učenici); učenici ne sudjeluju u planiranju svog sviračkog razvoja, učenici uvijek biraju barem jednu skladbu koju sviraju, mišljenje učenika o sviranju se ne uvažava (više procjene daju nastavnici). Učenici i nastavnici većinom su zadovoljni ostvarivanjem dječjih prava u glazbenoj školi premda nisu s njima dovoljno upoznati, što upućuje na potrebu snažnijeg rada i s jednima i s drugima na tom području. Iako se dječja prava u glazbenoj školi uvelike poštuju, prostora za poboljšanja i dalje ima.

Ključne riječi
glazba; Glazbena škola u Varaždinu; nastava glazbe; prava djeteta; suradnička nastava

Hrčak ID: 228411

URI
https://hrcak.srce.hr/228411

[engleski]

Posjeta: 121 *