hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31192/np.17.3.12

Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti

Rona Bušljeta ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vjera Brković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9025-2540 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (124 KB) str. 611-622 preuzimanja: 99* citiraj
APA 6th Edition
Bušljeta, R. i Brković, V. (2019). Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti. Nova prisutnost, XVII (3), 611-622. https://doi.org/10.31192/np.17.3.12
MLA 8th Edition
Bušljeta, Rona i Vjera Brković. "Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti." Nova prisutnost, vol. XVII, br. 3, 2019, str. 611-622. https://doi.org/10.31192/np.17.3.12. Citirano 26.01.2020.
Chicago 17th Edition
Bušljeta, Rona i Vjera Brković. "Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti." Nova prisutnost XVII, br. 3 (2019): 611-622. https://doi.org/10.31192/np.17.3.12
Harvard
Bušljeta, R., i Brković, V. (2019). 'Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti', Nova prisutnost, XVII(3), str. 611-622. https://doi.org/10.31192/np.17.3.12
Vancouver
Bušljeta R, Brković V. Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti. Nova prisutnost [Internet]. 2019 [pristupljeno 26.01.2020.];XVII(3):611-622. https://doi.org/10.31192/np.17.3.12
IEEE
R. Bušljeta i V. Brković, "Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti", Nova prisutnost, vol.XVII, br. 3, str. 611-622, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.17.3.12

Sažetak
Školski sustav 21. stoljeća ima jasno zadanu strukturu odgojno-obrazovnih ciljeva. Kreativni razvoj u toj strukturi zadanog ima vrlo važno mjesto jer je kreativan učenik onaj koji je spreman otkrivati, kritički promišljati i stvarati, što su nužne kompetencije za život i rad u 21. stoljeću. Razvoj i poticanje kreativnosti vezano je uz kogniciju tako da se poučavanje za kreativnost odnosi na poučavanje usmjereno na razvoj kognitivnog mišljenja kod učenika. Nastava povijesti po svojoj složenosti zahtijeva razvoj apstraktnog mišljenja kod učenika, što je nužno za razumijevanje predmetnog sadržaja, ali i preduvjet razvoju kreativnog mišljenja. Da bi učenike poučili zahtjevnom apstraktnom mišljenju i kod njih potaknuli razvoj kreativnog mišljenja potrebno im je, uz korištenje adekvatnih nastavnih strategija, ponuditi različite izazove koji će ih misaono pokretati. Cilj je ovog rada, uz teorijsko razlaganje onoga što podrazumijeva kreativnost općenito te specifično u nastavi povijesti, prikazati značajke kreativnog mišljenja, razložiti ulogu školskog okruženja i nastavnika te dati primjere pitanja i zadataka čija je svrha poticanje kreativnog mišljenja uz primjenu suradničkih strategija.

Ključne riječi
divergentno mišljenje; kognitivni razvoj; koncepti u nastavi povijesti nastavne strategije; poučavanje za kreativnost

Hrčak ID: 228412

URI
https://hrcak.srce.hr/228412

[engleski]

Posjeta: 162 *