Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice

Ljubica Živković ; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Željka Mesić ; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Marina Tomić Maksan ; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 226 Kb

str. 132-141

preuzimanja: 343

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i potrošnji svježe rajčice, razloge konzumacije svježe rajčice, te važnost ekstrinzičnih i intrinzičnih obilježja svježe rajčice. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 100 potrošača svježe rajčice. Najveći udio ispitanika konzumira svježu rajčicu u sezoni dva do tri puta tjedno, u količinama 0,5 – 1 kg tjedno. Ispitanici najčešće kupuju svježu rajčicu u supermarketima i na gradskim tržnicama. Najviše potrošača kupuje rajčicu u rinfuzi, dok samo manji udio kupuje pakiranu rajčicu. Glavni razlog za konzumiranje svježe rajčice jest da je svježa rajčica osvježavajuća ljetna salata te da je zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Od intrinzičnih obilježja svježe rajčice ispitanicima su najvažniji okus i sočnost, pri čemu preferiraju intenzivan okus rajčice s velikim udjelom soka. Od ekstrinzičnih obilježja svježe rajčice za ispitanike su najvažniji tvrdoća ploda i podrijetlo svježe rajčice, a najviše preferiraju tvrdu svježu rajčicu i domaće podrijetlo. Rezultati istraživanja su od velike važnosti za proizvođače svježe rajčice u svrhu planiranja proizvodnje i odabira sorti rajčice koje zadovoljavaju preferencije potrošača. Također, rezultati pružaju korisne informacije trgovcima i marketarima pri izradi marketing strategija za unapređenje prodaje.

Ključne riječi

svježa rajčica; potrošači; intrinzična obilježja; ekstrinzična obilježja

Hrčak ID:

231064

URI

https://hrcak.srce.hr/231064

Datum izdavanja:

17.11.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 924 *