Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.10

ZADACI KONVERGENTNO-INTEGRATIVNOG I DIVERGENTNO –EKSPLORATORNOG MIŠLJENJA U OSNOVNOŠKOLSKIM UDŽBENICIMA – ANALIZA SADRŽAJA

Ivan Alagić ; Udruga Klikeraj, Osijek, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 168 Kb

str. 131-141

preuzimanja: 1.042

citiraj


Sažetak

Rad se bavi pitanjem sadržaja školskih udžbenika u pogledu izbora vrsta zadataka i eventualnom utjecaju takvog izbora na razvoj kreativnog mišljenja učenika. Kreativnost kao fenomen i problem poticanja kreativnog razvoja tijekom školovanja bili su predmetom brojnih rasprava i istraživanja u drugoj polovici 20. stoljeća. Suvremeni pogledi na kreativnost uzimaju u obzir značajan utjecaj okolinskih činitelja na njezin razvoj. Institucionalni odgoj i obrazovanje i nastava nedvojbeno imaju velik utjecaj na kognitivni razvoj djece. Školski udžbenici kao nastavno pomagalo i dalje su prisutni u suvremenoj nastavi. Problem nedostatka zadataka koji bi od učenika zahtijevali kreativno mišljenje poznat je i istraživan na hrvatskim i stranim uzorcima školskih udžbenika. Za potrebe ovog istraživanja provedena je analiza sadržaja školskih udžbenika četiriju izdavača udžbenika u Republici Hrvatskoj namijenjenih učenicima prvih četiriju razreda. Analizirani su zadaci koji zahtijevaju konvergentno-integrativno i divergentno-eksploratorno mišljenje, a konačan omjer u skladu je s ranijim istraživanjima čime se može zaključiti da količina zadataka divergentno-eksploratornog mišljenja u udžbenicima nije dovoljna kako bi evocirala kreativni potencijal kod učenika.

Ključne riječi

kreativnost; kognitivni razvoj; mišljenje; udžbenici; zadaci

Hrčak ID:

233546

URI

https://hrcak.srce.hr/233546

Datum izdavanja:

2.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 2.539 *