hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja

Smiljana Zrilić ; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Kristina Marin

Fulltext: croatian, pdf (308 KB) pages 389-400 downloads: 809* cite
APA 6th Edition
Zrilić, S. & Marin, K. (2019). Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja. Školski vjesnik, 68. (2.), 389-400. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234953
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana and Kristina Marin. "Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja." Školski vjesnik, vol. 68., no. 2., 2019, pp. 389-400. https://hrcak.srce.hr/234953. Accessed 5 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana and Kristina Marin. "Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja." Školski vjesnik 68., no. 2. (2019): 389-400. https://hrcak.srce.hr/234953
Harvard
Zrilić, S., and Marin, K. (2019). 'Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja', Školski vjesnik, 68.(2.), pp. 389-400. Available at: https://hrcak.srce.hr/234953 (Accessed 05 December 2021)
Vancouver
Zrilić S, Marin K. Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [cited 2021 December 05];68.(2.):389-400. Available from: https://hrcak.srce.hr/234953
IEEE
S. Zrilić and K. Marin, "Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja", Školski vjesnik, vol.68., no. 2., pp. 389-400, 2019. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234953. [Accessed: 05 December 2021]
Fulltext: english, pdf (328 KB) pages 401-412 downloads: 91* cite
APA 6th Edition
Zrilić, S. & Marin, K. (2019). Contemporary School Competences – Necessary Practice from The Teacher's Perspective. Školski vjesnik, 68. (2.), 401-412. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234953
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana and Kristina Marin. "Contemporary School Competences – Necessary Practice from The Teacher's Perspective." Školski vjesnik, vol. 68., no. 2., 2019, pp. 401-412. https://hrcak.srce.hr/234953. Accessed 5 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana and Kristina Marin. "Contemporary School Competences – Necessary Practice from The Teacher's Perspective." Školski vjesnik 68., no. 2. (2019): 401-412. https://hrcak.srce.hr/234953
Harvard
Zrilić, S., and Marin, K. (2019). 'Contemporary School Competences – Necessary Practice from The Teacher's Perspective', Školski vjesnik, 68.(2.), pp. 401-412. Available at: https://hrcak.srce.hr/234953 (Accessed 05 December 2021)
Vancouver
Zrilić S, Marin K. Contemporary School Competences – Necessary Practice from The Teacher's Perspective. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [cited 2021 December 05];68.(2.):401-412. Available from: https://hrcak.srce.hr/234953
IEEE
S. Zrilić and K. Marin, "Contemporary School Competences – Necessary Practice from The Teacher's Perspective", Školski vjesnik, vol.68., no. 2., pp. 401-412, 2019. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234953. [Accessed: 05 December 2021]

Abstracts
Kompetencije učitelja u suvremenoj školi znatno se razlikuju od onih koje su bile potrebne za tradicionalni načina poučavanja. Nekadašnji prijenos znanja bio je usmjeren na predavačku nastavu, gdje je učenik morao biti pasivni slušač. Danas su učiteljske kompetencije usmjerene na socijalni i emotivni razvoj učenika. U kontekstu različitosti koje obogaćuju našu školu, učitelj treba biti spreman na individualni pristup svakom učeniku, izradu posebnih i prilagođenih postupaka, suradnju i partnerstvo s roditeljima, timsko djelovanje. Učiteljska se kompetencija stječe putem studija i izgrađuje unutar iskustvenog profesionalnog polja. Njegovo daljnje cjeloživotno obrazovanje postalo je neizbježno.
U radu je navedeno koje kompetencije treba imati učitelj u suvremenoj školi. Praktični dio rada obuhvaća istraživanje o razvijenosti kompetencija učitelja iz perspektive njih samih. Rezultati istraživanja pokazuju kako su učitelji kompetentni za rad u suvremenoj školi, ali isto tako je vidljivo da teže stalnom usavršavanju te cjeloživotnom obrazovanju.

Keywords
kompetencije učitelja u suvremenoj školi; suradnja s roditeljima; rad s djecom s posebnim potrebama

Hrčak ID: 234953

URI
https://hrcak.srce.hr/234953

[english]

Visits: 1.374 *