hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu

Josipa Jurić ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Irena Mišurac ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Ivana Vežić

Fulltext: croatian, pdf (376 KB) pages 469-487 downloads: 1.380* cite
APA 6th Edition
Jurić, J., Mišurac, I. & Vežić, I. (2019). Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu. Školski vjesnik, 68. (2.), 469-487. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234968
MLA 8th Edition
Jurić, Josipa, et al. "Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu." Školski vjesnik, vol. 68., no. 2., 2019, pp. 469-487. https://hrcak.srce.hr/234968. Accessed 28 Nov. 2021.
Chicago 17th Edition
Jurić, Josipa, Irena Mišurac and Ivana Vežić. "Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu." Školski vjesnik 68., no. 2. (2019): 469-487. https://hrcak.srce.hr/234968
Harvard
Jurić, J., Mišurac, I., and Vežić, I. (2019). 'Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu', Školski vjesnik, 68.(2.), pp. 469-487. Available at: https://hrcak.srce.hr/234968 (Accessed 28 November 2021)
Vancouver
Jurić J, Mišurac I, Vežić I. Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [cited 2021 November 28];68.(2.):469-487. Available from: https://hrcak.srce.hr/234968
IEEE
J. Jurić, I. Mišurac and I. Vežić, "Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu", Školski vjesnik, vol.68., no. 2., pp. 469-487, 2019. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234968. [Accessed: 28 November 2021]
Fulltext: english, pdf (371 KB) pages 488-507 downloads: 96* cite
APA 6th Edition
Jurić, J., Mišurac, I. & Vežić, I. (2019). Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes. Školski vjesnik, 68. (2.), 488-507. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234968
MLA 8th Edition
Jurić, Josipa, et al. "Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes." Školski vjesnik, vol. 68., no. 2., 2019, pp. 488-507. https://hrcak.srce.hr/234968. Accessed 28 Nov. 2021.
Chicago 17th Edition
Jurić, Josipa, Irena Mišurac and Ivana Vežić. "Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes." Školski vjesnik 68., no. 2. (2019): 488-507. https://hrcak.srce.hr/234968
Harvard
Jurić, J., Mišurac, I., and Vežić, I. (2019). 'Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes', Školski vjesnik, 68.(2.), pp. 488-507. Available at: https://hrcak.srce.hr/234968 (Accessed 28 November 2021)
Vancouver
Jurić J, Mišurac I, Vežić I. Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [cited 2021 November 28];68.(2.):488-507. Available from: https://hrcak.srce.hr/234968
IEEE
J. Jurić, I. Mišurac and I. Vežić, "Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes", Školski vjesnik, vol.68., no. 2., pp. 488-507, 2019. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234968. [Accessed: 28 November 2021]

Abstracts
Rješavanje zadataka je najčešća aktivnost učenika u nastavi matematike. U radu donosimo kratki opis pojma matematičkoga zadatka, njegove uloge u nastavi i etapa kojima se pristupa u rješavanju zadataka. Napravljena je i klasifikacija zadataka u nastavi matematike u ovisnosti o njegovoj kognitivnoj zahtjevnosti.
Cilj rada bio je provjeriti koliko su zadaci u slučajno odabrainim udžbenicima usmjereni aktivnom učenju matematike od strane učenika. U tome nam je poslužila Bloomova taksonomija sa svojih šest razina kognitivnih procesa. Za svaku razinu, navedeni su ciljevi (ishodi) učenja, tipični aktivni glagoli i najčešći zadaci iz matematičkih udžbenika. Udžbenici su analizirani i s aspekta klasifikacije koja se uobičajeno koristi u početnoj nastavi matematike, a koju je uveo Josip Markovac.
Uvidom u rezultate može se lako zaključiti da oni nisu u potpunosti usklađeni sa suvremenom nastavom i da ne obuhvaćaju sve razine kognitivnih procesa. U udžbenicima su većinom prisutni numerički zadaci koji se odnose na činjenično znanje obuhvaćajući najniže razine kognitivnih procesa, dok su zadatci koji potiču učenike na korištenje viših misaonih procesa, izostavljeni.

Keywords
Bloomova taksonomija; klasifikacija zadataka u matematici; udžbenik iz matematike

Hrčak ID: 234968

URI
https://hrcak.srce.hr/234968

[english]

Visits: 1.771 *