Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3205

Studija predavanja u svrhu razvoja geometrijskih mentalnih navika nastavnika

Deniz Ozen Unal orcid id orcid.org/0000-0002-9279-3452 ; Aydin Adnan Menderes University, Faculty of EducationMain Campus, 09010, Efeler-Aydin, Turkey
Nilüfer Yavuzsoy Köse orcid id orcid.org/0000-0001-7407-7498 ; Anadolu University, Faculty of EducationYunus Emre Campus, 26470, Tepebasi-Eskisehir, Turkey


Puni tekst: engleski pdf 468 Kb

str. 1133-1179

preuzimanja: 180

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 468 Kb

str. 1133-1179

preuzimanja: 248

citiraj


Sažetak

Glavni cilj ove studije je proučavanje razvoja geometrijskoga razmišljanja učitelja
matematike u osnovnim školama. Kako bi se to postiglo, model istraživanja definiran
je kao studija predavanja. Proces provedbe studije proveden je uz sudjelovanje
pet nastavnika matematike iz različitih škola. Prvo je s nastavnicima održano
pet tjedana seminara. Kao dio ovoga procesa, studija predavanja objašnjena je
teorijskim okvirom geometrijskih mentalnih navika te je isti primijenjen u praksi.
Zatim je izvedena studija predavanja koja je trajala oko tri mjeseca. Prikupljanje
podataka provedeno je pomoću nekoliko alata za prikupljanje podataka, a analiza
podataka izvedena je pomoću modela videoanalize koju su razvili Powell, Francisco
i Maher (2003). Kao rezultat ovoga istraživanja, geometrijsko razmišljanje
nastavnika poboljšalo se tijekom studije predavanja. U procesu od prve do sedme
studije predavanja, primijetili smo poboljšanje matematičkoga jezika kojim se
koriste nastavnici, njihova objašnjenja, pitanja učenika u učionici, kao i aktivnosti
i zadatke koje su nastavnici stvorili na temelju geometrijskih mentalnih navika
za relevantne pojmove. U procesima učenja, promatrali smo i nastavnike kako
razmatraju i vrednuju ove komponente te ih uključuju u planiranje i provedbu
svojih satova geometrije. Nakon studija predavanja, nastavnici su također
razmatrali geometrijske navike u vlastitim školskim okruženjima i razmišljali o
procesu učenja putem pripremljenih aktivnosti i problema koji su se tad definirali

Ključne riječi

geometrijske mentalne navike; geometrijsko razmišljanje; profesionalno usavršavanje nastavnika; studija predavanja

Hrčak ID:

235894

URI

https://hrcak.srce.hr/235894

Datum izdavanja:

19.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 992 *