hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome

Lidija Cvikić ; Zagreb
Zrinka Jelaska ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (503 KB) str. 190-216 preuzimanja: 4.973* citiraj
APA 6th Edition
Cvikić, L. i Jelaska, Z. (2007). Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome. Lahor, 2 (4), 190-216. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21775
MLA 8th Edition
Cvikić, Lidija i Zrinka Jelaska. "Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome." Lahor, vol. 2, br. 4, 2007, str. 190-216. https://hrcak.srce.hr/21775. Citirano 24.02.2020.
Chicago 17th Edition
Cvikić, Lidija i Zrinka Jelaska. "Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome." Lahor 2, br. 4 (2007): 190-216. https://hrcak.srce.hr/21775
Harvard
Cvikić, L., i Jelaska, Z. (2007). 'Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome', Lahor, 2(4), str. 190-216. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21775 (Datum pristupa: 24.02.2020.)
Vancouver
Cvikić L, Jelaska Z. Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome. Lahor [Internet]. 2007 [pristupljeno 24.02.2020.];2(4):190-216. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21775
IEEE
L. Cvikić i Z. Jelaska, "Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome", Lahor, vol.2, br. 4, str. 190-216, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21775. [Citirano: 24.02.2020.]

Sažetak
Glagolski vid jedan je od najtežih obilježja hrvatskoga jezika kojima inojezični učenici, i to izvorni govornici neslavenskih jezika, moraju ovladati. U tome je hrvatski sličan drugim slavenskim jezicima. Glavni je uzrok složenost znanja koja je nužna da bi se proizvodile rečenice s glagolima točnoga vida i oblika. U ovome se radu istražuje usvojenost pojedinih elemenata glagolskoga vida kod odraslih učenika inojezičnoga hrvatskoga. U prvome se dijelu rada daje kraći pregled obilježja vida i istraživanja ovladavanja vidom kod inojezičnih učenika općenito, učenika dvaju slavenskih jezika i hrvatskoga. U drugome dijelu rada prikazuju se rezultati istraživanja ovladanosti vidom skupine ispitanika.
Istraživanje je potvrdilo pretpostavku da se glagolski vid sastoji od više različitih elemenata znanja i da se ti elementi usvajaju istovremeno, ali u različitim stupnjevima. Većina odstupanja u uporabi nastala je zbog neusvojenosti oblika glagola. Pokazalo se da su učenici inojezičnoga hrvatskoga svjesni postojanja kategorije glagolskoga vida, ali značenje glagola uglavnom vežu uz jedan vid. Učenici na srednjoj razini znanja hrvatskoga u vrlo su visokome stupnju ovladali glagolskim vidom pojedinoga glagola te su sposobni pravilno odrediti vid glagola kada je on naveden samostalno i kada je u paru. Općenito povećanje točnosti određivanja vida, a kod pojedinih glagola i dvostruko točnije kada su glagoli ponuđeni u paru, potvrđuje stav dijela stručnjaka da je glagole potrebno poučavati u paru te ih tako i navoditi u priručnicima.

Ključne riječi
glagolski vid; vidski parovi; vidski parnjaci; ovladavanje inojezičnim hrvatskim

Hrčak ID: 21775

URI
https://hrcak.srce.hr/21775

[engleski]

Posjeta: 5.806 *