hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.18.3.8

Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja

Jasna Kudek Mirošević   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7582-0087 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Daria Tot   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8530-0875 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Anka Jurčević Lozančić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7090-6110 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (145 KB) str. 547-559 preuzimanja: 0* citiraj
APA 6th Edition
Kudek Mirošević, J., Tot, D. i Jurčević Lozančić, A. (2020). Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja. Nova prisutnost, XVIII (3), 547-559. https://doi.org/10.31192/np.18.3.8
MLA 8th Edition
Kudek Mirošević, Jasna, et al. "Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja." Nova prisutnost, vol. XVIII, br. 3, 2020, str. 547-559. https://doi.org/10.31192/np.18.3.8. Citirano 29.11.2020.
Chicago 17th Edition
Kudek Mirošević, Jasna, Daria Tot i Anka Jurčević Lozančić. "Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja." Nova prisutnost XVIII, br. 3 (2020): 547-559. https://doi.org/10.31192/np.18.3.8
Harvard
Kudek Mirošević, J., Tot, D., i Jurčević Lozančić, A. (2020). 'Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja', Nova prisutnost, XVIII(3), str. 547-559. https://doi.org/10.31192/np.18.3.8
Vancouver
Kudek Mirošević J, Tot D, Jurčević Lozančić A. Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja. Nova prisutnost [Internet]. 2020 [pristupljeno 29.11.2020.];XVIII(3):547-559. https://doi.org/10.31192/np.18.3.8
IEEE
J. Kudek Mirošević, D. Tot i A. Jurčević Lozančić, "Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja", Nova prisutnost, vol.XVIII, br. 3, str. 547-559, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.18.3.8

Sažetak
O umijeću, kao i o samoprocjeni stvaranja inkluzivnoga ozračja ovisi koliko će potencijali sudionika odgojno-obrazovnoga procesa biti iskorišteni. Obogaćivanje, nadogradnja i samoevaluacija kompetencija odgojitelja i učitelja, između ostaloga, odnosi se na planiranje, pripremanje, stručno usavršavanje te na strategije poučavanja unutar individualiziranih kurikula usmjerenih na dijete. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik za odgojitelje i učitelje. Cilj je putem samoprocjene kompetentnosti za stvaranje inkluzivnoga ozračja, planiranje, načine rada s djecom s teškoćama te vrednovanje vlastitoga rada ispitati postoji li kod ispitanika povezanost između razine kompetentnosti i godina radnoga iskustva odgojitelja i učitelja u redovitim odgojno-obrazovnim ustanovama (N=502). Postavljena je hipoteza da postoji povezanost između odgojitelja i učitelja s obzirom na godine njihova radnog iskustva u samoprocjeni navedenih kompetentnosti. Rezultati su pokazali povezanost između odgojitelja i učitelja s većim radnim iskustvom u njihovoj višoj samoprocjeni koja se odnosi na dovoljnu zastupljenost organiziranih različitih oblika unaprjeđenja inkluzivne prakse i cjeloživotnoga obrazovanja u vlastitoj odgojno-obrazovnoj ustanovi, kao i to da se oni s više godina radnoga iskustva smatraju kompetentnijima za planiranje i izradu individualiziranih kurikula.

Ključne riječi
inkluzivni pristup; kompetencije u radu s djecom s teškoćama; samoprocjene odgojitelja i učitelja; stručno usavršavanje

Hrčak ID: 246453

URI
https://hrcak.srce.hr/246453

[engleski]

Posjeta: 0 *