hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.38190/ope.10.2.5

Franšiza - način pokretanja poduzetničkog pothvata

Aleksandar Erceg   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1141-1919 ; Ekonomski fakultet u Osijeku
Ivana Orban   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2072-3698

Puni tekst: hrvatski, pdf (728 KB) str. 58-70 preuzimanja: 105* citiraj
APA 6th Edition
Erceg, A. i Orban, I. (2020). Franšiza - način pokretanja poduzetničkog pothvata. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 10 (2), 58-70. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.5
MLA 8th Edition
Erceg, Aleksandar i Ivana Orban. "Franšiza - način pokretanja poduzetničkog pothvata." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol. 10, br. 2, 2020, str. 58-70. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.5. Citirano 24.06.2021.
Chicago 17th Edition
Erceg, Aleksandar i Ivana Orban. "Franšiza - način pokretanja poduzetničkog pothvata." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E 10, br. 2 (2020): 58-70. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.5
Harvard
Erceg, A., i Orban, I. (2020). 'Franšiza - način pokretanja poduzetničkog pothvata', Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 10(2), str. 58-70. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.5
Vancouver
Erceg A, Orban I. Franšiza - način pokretanja poduzetničkog pothvata. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E [Internet]. 2020 [pristupljeno 24.06.2021.];10(2):58-70. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.5
IEEE
A. Erceg i I. Orban, "Franšiza - način pokretanja poduzetničkog pothvata", Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol.10, br. 2, str. 58-70, 2020. [Online]. https://doi.org/10.38190/ope.10.2.5

Sažetak
Prilikom pokretanja poslovnog pothvata potrebno je imati razrađenu strategiju poslovanja u kojoj se poduzetnici, između ostalog, bave i problemom nedovoljne popularnosti njihovih usluga. Jedan od načina pokretanja poduzetničkog pothvata je i kupovina franšize. Ulaskom u franšizni odnos poduzetnik na samom početku poslovanja može zaobići „početničke“ probleme i premostiti poslovne prepreke s obzirom na to da davatelj franšize nudi dokazanu strategiju i metodologiju poslovanja kao i potrebno znanje. Rad obrađuje pokretanje poduzetničkog pothvata kroz kupovinu franšize. Obrađuje se franšizni odnos te prednosti i nedostatke ove vrste poduzetničke alternative za uključene strane te proces kupovine franšize s potrebnim koracima. Kupnja franšizne praonice rublja istražena je u kontekstu prednosti koju ovakva vrsta poslovanja ima u odnosu na samostalno pokretanje poslovnog pothvata nekoga tko nema predznanje u predmetnoj industriji. U radu su opisani koraci kupnje franšize na temelju prijedloga poslovne suradnje dobivenog od jednog svjetskog franšiznog brenda. U cilju analize potencijalnih rizika pokretanja poslovanja napravljena je analize isplativosti, a oni se u najvećoj mjeri odnose na činjenicu da razvoj uslužnih franšiza, između ostalog, ovisi i o promjenama u društvenim navikama i stavovima. Rezultati provedenog istraživanja rada može biti korisno svim pojedincima koji razmišljaju o pokretanju poslovnog pothvata putem kupnje franšize.

Ključne riječi
poslovna prilika; poduzetnički pothvat; franšiza, primatelj franšize

Hrčak ID: 248121

URI
https://hrcak.srce.hr/248121

[engleski]

Posjeta: 424 *