hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

ULOGA NOVCA U PROMIDŽBI KULTURNOG IDENTITETA

Vera Turković ; Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (6 MB) str. 977-988 preuzimanja: 870* citiraj
APA 6th Edition
Turković, V. (1996). ULOGA NOVCA U PROMIDŽBI KULTURNOG IDENTITETA. Društvena istraživanja, 5 (5-6 (25-26)), 977-988. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/31793
MLA 8th Edition
Turković, Vera. "ULOGA NOVCA U PROMIDŽBI KULTURNOG IDENTITETA." Društvena istraživanja, vol. 5, br. 5-6 (25-26), 1996, str. 977-988. https://hrcak.srce.hr/31793. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
Turković, Vera. "ULOGA NOVCA U PROMIDŽBI KULTURNOG IDENTITETA." Društvena istraživanja 5, br. 5-6 (25-26) (1996): 977-988. https://hrcak.srce.hr/31793
Harvard
Turković, V. (1996). 'ULOGA NOVCA U PROMIDŽBI KULTURNOG IDENTITETA', Društvena istraživanja, 5(5-6 (25-26)), str. 977-988. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/31793 (Datum pristupa: 14.12.2019.)
Vancouver
Turković V. ULOGA NOVCA U PROMIDŽBI KULTURNOG IDENTITETA. Društvena istraživanja [Internet]. 1996 [pristupljeno 14.12.2019.];5(5-6 (25-26)):977-988. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/31793
IEEE
V. Turković, "ULOGA NOVCA U PROMIDŽBI KULTURNOG IDENTITETA", Društvena istraživanja, vol.5, br. 5-6 (25-26), str. 977-988, 1996. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/31793. [Citirano: 14.12.2019.]

Sažetak
Ovaj rad pokušava opisati i objasniti važnu dimenziju novca -
i suvremenog i novca uopće - o kojoj danas ima razmjerno
malo radova, odnosno ozbiljnog teorijskog promišljanja. Služeći
se povijesnim i problemskim pristupom došli smo do spoznaje da
je uz brojne motive, koji se od antičkih vremena mogu prepoznati
na novcu, na njemu vidljiva i neka vrsta re-prezentacije koja u suvremenom
novcu poprima značajke promidžbenog karaktera
(npr. Rimljani su u vrijeme ratova na novcu često imali boga Marsa,
a kada su se u mirnodopskim razdobljima predstavljali svijetu
kao pomorska velesila, tada su na revers ucrtavali brod). Kada se
radi o značajkama suvremenog novca u civilizaciji koja doživljava
pomak od civilizacije pisma k civilizaciji slike, onda nesumnjivo
obavijesni naboj vizualnog znaka na novcu ima mnogo veći značaj.
Prateći retoriku vizualnog znaka i pisane poruke novca, ovaj
rad ističe važnost specifične poruke - one promidžbene na suvremenom
papirnom novcu. Slijedi zaključak da je o ovoj dimenziji
novca osobito važno voditi računa u onim zemljama koje svoj novac
mijenjaju ili ga iznova kreiraju, kao što je to slučaj s Hrvatskom.

Hrčak ID: 31793

URI
https://hrcak.srce.hr/31793

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.272 *